DIY Silhouette Art

~
Häromdagen började jag skissa på några silhuetter som jag tidigare hade sett på interent någonstans. Jag tog min favorit och gav den nytt liv i form av en bild som jag kan sätta upp på väggen. 



Jag började med att måla ett lager av skollim som blandats med vatten på en bit vitt kartongpapper. Denna limblandning torkar genomskinlig, recept här. Innan limmet torkade lade jag dit tidningspapper som jag klippt ut. 



Själva silhuetten ritade jag på fri hand och fyllde i med en svart tuschpenna. Sedan klippte jag ut den och limmade fast på kartongpapperet med hjälp av samma lim. Jag avslutade med att måla på ett sista lager av limmet, som sagt - det torkar genomskinligt. 



 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.