Det senaste genom Instagram Stories

~

Jag har ju semester nu som kanske vissa har förstått. Mina 3 veckor är nästan förbrukade och jag tänkte uppdatera er på vad jag sysslat med de senaste dagarna. Har tagit ovanligt få bilder så därför får ni se sådana som kommer direkt från min instagram story.

Vi (ett tjejgäng på fyra pers) åkte till Stockholm förra helgen för att se Ed Sheeran. Men också för att umgås och ha det trevligt tillsammans såklart. Jag kom fram till huvudstaden en timme försent (jävla SJ) och mötte upp med brudarna på Sergels torg. Vi hade bokat husrum på af Chapman vandrarhem som förvånade oss alla med sin höga standard. I korthet: superfräscha rum, fantastiskt läge och trevlig personal. Om någon vill veta mer om boendet inför eget bokande är det bara att skicka frågor till mig så svarar jag med glädje.

Här packar vi upp och gör oss hemma inför helgen. Fönsterbrädorna var djupa så man kunde sitta i dem och drömma lite. Fin utsikt över Gamla Stan hade vi också.

Josefine är fin! Vi åt på Sally Voltaire & Systrar vid två tillfällen på de här tre dagarna. Jag tycker de har riktigt bra mat där. Perfekt också när man har en vegan och en vegetarian i sällskapet.

Fredagskvällen blev såhär. Efter middag hittade vi en uteservering och tog varsitt glas vin. Efter det hamnade vi i gräset på Skeppsholmen bara nedanför vandrarhemmet där vi spelade lite Ed, åt goda saker och pratade och pratade till ljudet av vågorna.

Lördagen blev dedikerad till shopping och parkhäng. Vi tog oss sedan till konserten och jag bestämde mig redan innan för att inte fota eller filma något, ville bara njuta till fullo. Jag blev inte besviken, han var otrolig precis som väntat. Att ta sig hem när allt var slut var desto tråkigare, typ 50 000 människor som skulle åka tunnelbana från samma station. K-A-O-S. Men på något vänster kom vi hem tillslut ändå.

Söndagen hann vi spendera förmiddagen på stan, sen skulle alla hem.
Här börjar en rant om tågresan hem så om du inte är intresserad, hoppa kommande stycke!
Jag hade bokat tågresa mellan Stockholm och Uddevalla via SJ-appen. Planen var att mina föräldrar skulle hämta upp mig i Uddevalla för att sedan köra oss de ca 3 milen till mina farföräldrar hus. Det börjar med att tågets avgångstid är försenat med en timme. När det sedan tillslut rullar in stiger vi alla på och vi börjar åka rutten mot Göteborg. Min väntetid till anslutningståget som ska ta mig till Uddevalla är bara 20 minuter så jag säger det direkt till konduktören. Under resans gång blir vi ytterliggare en timme försenade och de börjar meddela i högtalarna om anslutningstider och ersättningsbussar osv. Det slutar med att tåget ändrar rutten och kör genom Vänersborg för att lämna av folk på vägen. Vi som ska till Uddevalla blir tillsagda att stiga av tåget i Vänersborg innan SJ vet om de kan fixa buss åt oss. Där blir ett tjugotal personer alltså stående och ingen av oss har en aning om vi kommer att ta oss hela vägen. SJ ringer aldrig och meddelar något. Tillslut börjar folk tröttna och ringer efter taxi och egen skjuts. En snäll tjej ringde efter sin pappa och frågade om jag vill åka med dem till Uddevalla. SJ hade helt enkelt medvetet släppt av oss i fel stad och sedan gett upp i försöken att fixa ersättningstrafik.

Jag förstår att det kan bli förseningar och att det inte finns något att göra åt det (även om det händer irriterande ofta) men jag förstår inte hur SJ inte tar ansvar för att se till att deras kunder tar sig till den slutdestination som står på deras biljett. Man vill ju vara miljösmart och åka tåg istället för bil och flyg men det är ju uppenbarligen väldigt svårt i Sverige.

HUR SOM HELST tog jag mig hem tillslut och måndagskvällen blev en långpromenad tur och retur till en restaurang i Bokenäs. Iskall öl, medelhavsvärme och vacker solnedgång.

» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «