Tips - DIY Genomskinligt Lim

~
Tänkte bara slänga in ett litet tips. Om man blandar vanligt skollim med lite vatten komer limmet att torka genomskinligt. Dett kan vara bra att veta till vissa projekt där du måste måla limmet över något för att det ska fastna. 

Du behöver alltså skollim, vatten och något att förvara limmet i. Sedan är det bara att blanda två delar lim och en del vatten. Om du t.ex. vill ha 3 matskedar genomskinligt lim måste du blanda 2 matskedar skollim och 1 matsked vatten. 



Du kan antingen blanda lite lim och använda just precis när du vill ha det, eller så kan du blanda lite mer och spara till fler projekt framöver. Se bara till att förvara limmet i en lufttät burk så att det inte torkar ut. 

Här finns 3 projekt där detta är bra att veta:


Mod Podge som de nämner i alla dessa videos är alltså i princip samma sak som limmet jag just visade. Enda skillnaden är att Mod Podge är lite starkare, men det borde inte spela någon roll i någon av dessa projekt. 







Kommentarer
Maryish

Haloj, jag undra om du kan skick mallen på den designen du la upp på Bloggdesign.nu inte den lila utom den andra. Superfin du är och bloggen. Kan du kontakta mig vijla min mail? skulle vara super? Kram på dig.

2013-12-31 | 03:06:27
BLOG: http://Maryish.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.