Att skriva på Svarta Tavlan

~
När jag gjorde om mitt rum förra året passade jag även på att måla min dörr i svart skoltavelfärg, (inlägget om detta hittar du HÄR.) ► Här kommer lite tips på hur du kan blanda typsnitt och skriva snyggt på din tavla.

1. Använd linjal och dra hjälplinjer för dina bokstäver. 2. Börja med att skriva enkla bokstäver, du kan piffa till dem senare.

3. När du skrivit dit din text kan du börja dekorera dem på olika sätt. Kom ihåg att variera med olika typsnitt och storlekar. 4. Använd en pensel eller tops doppad i vatten för att enkelt ta bort stödlinjer och misstag.

5. Till sist kan du rita till ramar och andra figurer som dekoration. Här kommer din chans att låta din kreativitet flöda - rita pilar, fjädrar, hjärtan, stjärnor, blommor...

Om du vill ha ännu fler tips på att skriva snyggt på din svarta tavla har jag samlat ihop lite olika inlägg här nedanför som handlar om just detta.

|| ETT || TVÅ || TRE || FYRA || FEM || SEX ||









Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.