Veckans DIY's (Perler Beads)

~

Vad är bättre än svalkande frukt en riktigt varm sommardag? Dessa går visserligen inte att äta, men du har dem med dig överallt på nyckelknippan eller som örhängen kanske? Beskrivning här.


Det går att göra underlägg till glas av i princip allt, även pärlplattor. Här kan du expremintera med fina mönster, färger och bestämma storlek. Länk till källa


Vill du inte göra en pärlplatta kan du i stället använda bara pärlorna. Svenska Helena från Craft and Creativity visar hur du kan väva ihop dina pärlor i fina mönster till armabnd. Länk


En annan variant på ett armband där du använder rörpärlor. Kristina har här använt sig av kopparfärgade jumprings som hon kopplat ihop med hjälp av rörpärlor. Enkelt och snyggt med en pop av blå. Länk.

Anteckningsböcker är något jag är svag för. Dekorera en tråkig sådan med ett fint motiv av pärlor. Detta exempel är skapat av finskan Eilen och du hittar hennes inlägg här
 
» För länge sedan gjorde jag ett inlägg på hur du kan dekorera dina hörlursladdar med rörpärlor för att hålla dem trasselfria. Kolla in det inlägget här
 
 







Kommentarer
Isabelle

Måste testa att göra armband med dem,sjukt snyggt :D

2014-06-08 | 19:19:55
BLOG: http://nattstad.se/isabelless
fordons Bruden minikakan

fett häftigt :)

2014-06-08 | 21:41:16
BLOG: http://www.nattstad.se/minikakan

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.