Veckans DIY's (Dorm Room Decorations)

~
 
Nu börjar snart skolan igen (noooooo!). Egentligen tycker jag att det ska bli ganska spännande, för min del blir det ny skola i en ny stad. Då blir det en egen lägenhet också. Eftersom jag jag varken har särskilt mycket pengar eller plats för dekorationer i mitt rum har jag sökt efter lite DIY's för studentrum. 
 

En mysig hängmatta under sängen - perfekt för dig som sover i en våningssäng. Du får dock se till att sätta fast hängmattan ordentligt, är nog inte så skönt att ramla ner. 


Använd tavelramar som whiteboards! Det här har jag även tipsat om i detta inlägg. Perfekt för att göra - eller inköpslistor. Du kan också sätta alla veckodagar på ett papper i ramen och sedan skriva saker som ska göras på respektive dag. 


Har du alltid drömt om en sänghimmel? Den här varianten är både billig och enkel. Den förändrar samtidigt hela atmosfären i rummet. 


Ett annat sätt att piffa upp sängen och rummet - gör en sänggavel av kartong och tyg. Denna har jag redan planerat att göra i mitt rum. 
 
En annan sak som jag har tänkt göra. Jag har precis skrivit ut lite bilder från min Thailandresa och We♥It som jag tänker sätta upp på min vägg och rama in med washitejp. 
 
Om du också flyttar ut detta år hoppas jag att du fick lite inspiration och idéer. Annars kan du ju använda dessa DIY's till vilket rum som helst. Alla källor finns på min Pinterest-board "Veckans DIY's". Jag kommer att lägga dem där från och med nu. 







Kommentarer
Fanny

Vilket program ska du gå? :)

Svar: Jag ska gå Estetik & Media. :)
Ida

2014-08-11 | 18:14:43

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.