DIY - Erasable Board

~
 

Jag hittade detta projekt på internet någon gång för väldigt länge sedan. För ett tag sedan när jag fick syn på en gammal tavelram på mitt rum blev jag påmind. Detta är ett jättebra sätt att skriva upp t.ex. att-göra-listor utan att slösa på papper varje gång.

 
Du kommer att behöva: || Tavelram || Färgat/mönstrat papper || Whiteboardpennor ||

► Du behöver inte bara använda whiteboardpennor. Testa dig fram med de du hittar hemma i skrivbordslådan!


► Let's begin


 
Börja med att tvätta bort fingeravtryck, smuts och oljor från glaset genom att använda fönsterputs och en pappersservett.

 
Använd glasskivan som mall när du ritar ut hur mycket du behöver av ditt papper. Sedan är det dags att klippa.

 
När du har fått rätt storlek lägger du in papperet precis som du lägger in ett foto i ramen. Sedan är det bara att skriva på glaset med dina whiteboardpennor!

 
Du tar enkelt bort det du skrivit med en pappersservett. Beroende på vilken sorts penna du skriver med kan du behöva använda lite fönsterputs för att få bort det du skrivit.

 


► TIPS: Var kreativ när du väljer papper. Se om du hittar några fina i närmaste butik där scrapbookingtillbehör säljs, eller varför inte rita dina egna själv? Det behöver inte ens vara papper, testa tyg!









Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.