DIY - Panda beanie

~
Jag hade en gammal mössa liggandes i rummet, tyckte att den kunde få sig en makeover. 
 


1. Garn
2. Pappermallar
3. Nål
4. Mössa (se HÄR för att göra din egen)
5. Sax
 
 
1. Klipp ut två likadana mallar från kartongpapper. 2. Lägg dem på varandra. Se till att snittet hamnar på samma ställe. Vira nu garnet runt mallarna som på bilden ovan, ju mer garn - ju fluffigare bollar. 
 
 
 
3. Sätt saxen mellan mallarna och klipp upp garnet. 4. Ta en bit garn och lägg den mellan mallarna, dra åt och knyt en hård knut. 
 
 
 
5. Jämna till bollen med saxen. 6. Gör en till boll. 
 
 
 
7. Trä genom garnet  som blir över efter knuten genom nålen. 8. Stoppa in nålen där du vill ha örat och säkra genom att knyta en knut på insidan av mössan. 
 
 
 
Klart! Piffar definitivt upp vilken mössa som helst. 
 
LYCKA TILL ♥
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.