DIY- Beanie

~
Nu är jag tillbaka efter en liten paus, har inte haft så mycket tid att skriva inlägg. Men här kommer en "fortsättning" på detta inlägg. Jag ska visa hur du kan göra en egen mössa (eller beanie) av en gammal tröja, kjol eller liknande.
 

Du behöver: En gammal stickad tröja, kjol eller liknande, sax, symaskin (eller textillim). 
 
 
1. Klipp av ditt plagg och bestäm hur lång du vill ha din mössa. Om du har en tröja brukar det passa med strax under ärmarna. 
2. Mät runt ditt huvud hur bred mössan behöver vara, lägg till en extra centimeter och klipp.
3. Vik nu tyget två gånger så du får tre lika stora lager.
4. Klipp en rundad form längst upp. 
 
 
5. Veckla ut ditt tyg och lägg rätsida mot rätsida. Sy sedan (eller limma) cirka en centimeter in från kanten.
6. Nu nålar du ihop längst upp på din mössa som på bilden. Sy sedan ihop den där uppe.
7. Vänd den ut och in och du har din egengjorda mössa!
 
Det är ganska svårt att förklara stegen i text, om jag kan ska jag försöka fixa en video på denna DIY också. 
 
Någon kanske märkte att i "du behöver-bilden" längst upp i inlägget finns det med garn, penna och papper också. Det behöver du om du vill ha en toffs på din mössa. I fall du vill ha en DIY på hur du gör en sådan, kommentera!. 
 
 
 
 
 
 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.