DIY - #1 - No ouch hair ties

~
Mina "Heart Knee Tights" (som du hittar DIY på HÄÄÄR) fick ett hål i sig :(. Men jag kände inte för att kasta bort dem, så varför inte göra nya saker från ett gammalt projekt?
 
Jag kommer att göra en liten serie på dessa DIYs. Så idag får ni en, på torsdag kommer den andra och på lördag den tredje. 
 
 
Att slippa dragade och luggande när du tar ut hårsnodden, JA tack. 
 
Börja med att klippa så att du bara har kvar benen på dina tights.

Sedan klipper du bara en ring på ungefär 2 cm av dina tights. Ta sedan tag i ringen och dra lite grann så att den rullar ihop sig som på bilden till höger. 
 
Längst uppe vid låren brukar snoddarna bli lite väl stora. Då kan du kippa isär ringen och knyta igen så att du får önskad längd. 
 
 
 Mitt hår är lite för tjockt för att den här hårsnodden ska kunna hålla upp en hästsvans. Men det funkar nog bättre på dig som har tunnare eller kortare hår. Om du har lika tjockt hår som mig kan du i stället använda snoddarna till låga hästsvansar eller flätor. 
 
Om du kikar in på bloggen på torsdag får du veta hur du kan göra armband av dina gamla tights. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.