Mina bästa Traderatips

~
I och med att jag numera endast handlar kläder secondhand tänkte jag tipsa lite om hur jag shoppar på Tradera. Det finns många fina saker som säljs där, men ibland kan det vara svårt att hitta bakom allt.. skräp? 
 
 
Röd klänning från Silence + Noise, gröna klackar från Urban Outfitters, vita sneakers från Adidas, vit topp från Urban Outfitters och beiga byxor från Weekday. Samtliga plagg är fyndade secondhand via Tradera. 

Sök efter specifika märken | Om du känner till märken du gillar kan du göra en snabb sökning på dem för att få upp kläder som tilltalar dig. Jag försöker att undvika billiga märken som H&M och ZARA och fyndar hellre grejer av lite bättre kvalitét. Märken jag brukar söka på är Mango, Weekday, & Other Stories (tips: sök endast på 'stories'), Monki, Urban Outfitters osv. Tänk på märken du brukar handla vanligtvis och försök hitta begagnade grejer istället. Det finns ett stort utbud av märkena Ganni, Rodebjer och Acne.

Bevaka säljare och sökningar | Om du hittar säljare du tycker brukar lägga upp bra grejer kan du bevaka dem så att du får mejl eller notis varje gång de har lagt upp något nytt. Det går även att bevaka sökningar. Om man vill kan man få ett mejl varje dag där alla nya annonser inom bevakningarna är samlade. 

Vet vilka sökord du ska använda | Vill man hitta trendigare och populära grejer finns det endel ord du kan slänga in i sökfältet som t.ex. 'vintage', 'trend', 'slutsåld' och 'ombloggad'. Funkar inte alltid men jag har hittat ett par guldkorn på det sättet.

Försök att "se bortom" osmickrande bilder | Inte alla tänker på samma sätt som mig när de lägger ut annonser. Det finns många bilder ur dåliga vinklar i badrumsbelysning. Försök att se plagget för vad det är. Kom ihåg att du alltid kan skicka iväg ett meddelande till säljaren och fråga efter tydligare bilder. 

Var inne ofta! | Var aktiv! Det läggs upp nya annonser varje dag och det är lätt att missa fullträffar om man väntar en vecka. För mig har tradera blivit lite av ett beroende (överdriver ej!) så jag är inne varje dag och scrollar precis som med Instagram. Du behöver ju inte vara inne riktigt så ofta men öppna appen regelbundet är mitt tips. 

In och fynda på Tradera nu! Funderar på att skriva ett inlägg om hur jag tänker när jag säljer grejer också, något som känns intressant? 

Min profil på Tradera hittar du här, har ett par plagg som ligger ute till försäljning just nu. 
 
 







Kommentarer
Saga

Superbra tips Ida!!

Svar: Tack Saga!! :)
Ida

2018-10-03 | 17:18:14
BLOG: http://nouw.com/sagaaginger

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.