Glossier + Recensioner

~
Det är nog få skönhetsintresserade som har missat att Glossier numera fraktar till Sverige. Jag har här ett urval av deras sortiment som jag tänkte prata lite med er om. Häng på!



Tanken var ursprungligen att det här inlägget skulle publiceras i början av sommaren när jag precis hade fått hem dessa produkter. Sedan blev det inte så. Det som är bra med det är ju att jag nu har hunnit testa de här produkterna i ett par månader och kan ge en befogad recension av dem. 

Jag kan ju börja med att gratulera grundarna till Glossier som har lyckats skapa ett omtalat varumärke som väcker allas vill-ha-begär. Som den grafisk design-student jag är kan jag tala om att det vattnas i munnen av deras förpackningsdesign. Bra jobbat!
 


Balm Dotcom | Det här är alltså deras läppbalsam/hudsalva. Jag har endast använt den till mina läppar och kan meddela att den fungerar bra. Känns lyxig och ger en fin glans. Konsistensen varierar beroende på temperaturen. I högsommarvärmen rann den ur tuben och nu är den mer som en fast salva. Den är inte värd att klickas hem enskilt men kan ju slängas med i en större beställning. 

Cloud Paint | Dessa ombloggade cloud paints! ÄLSKAR! Jag har aldrig varit för krämrouge eftersom jag tycker att de överlag är svåra att blanda in i sminket men de här är som en dröm. Efter några dutt med fingrarna har de blandats in i huden och ger en naturlig färg. Kan användas till läpparna också. Jag har i färgerna Haze och Dusk
 



Lip Gloss | Klickade hem deras lip gloss också. Om man gillar intensivt glansiga läppar är detta den fullträff. Jag använder den inte så ofta som jag egentligen vill eftersom jag numera bor i en kuststad och vinden får håret att klibba fast i läpparna direkt jag går ut, men så är det ju med alla läppglans. Drömmig är den i alla fall. 

Stretch Concealer  | Concealern är numera den jag använder varje dag. Den ger inte mycket täckning men jämnar ut hudtonen på ett fint sätt. Smälter in i hyn så att det inte ens syns att en bär smink, klart min favvoprodukt!

Haloscope | En fin krämhighlighter. Ger en glossy lite wet look snarare än skimmer. Tycker den är lite svår att applicera dock. Om jag duttar på direkt från tuben förstör den min bas och duttar jag med fingret istället tycker jag inte att det händer så mycket? Någon som har tips?

Boy Brow
| Sedan har vi deras boy brow såklart! Aningen överhypad kan jag tycka. Jättefin brynmascara med färg som håller hela dagen men inget livsomvälvande tyvärr. 
 
Det var min lilla recension av de produkter jag har testat. Överlag är jag väldigt nöjd. Tycker att deras vision tilltalar mig- jag föredrar naturligt smink med glow mer än täckande och dramatiskt. Om du är sugen på att själv beställa har jag hittat en rabatt på 10% åt dig. Om du går genom denna länk dras det automatiskt av i kassan! Vassego :) 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.