Mina tveklösa definitiva fullständiga favoriter

~
 
Visst har vi alla sådana där absoluta favoriter? Ni vet när någon frågar "vilken är din bästa låt i hela världen?" och man inte ens behöver tänka innan man svarar. Jag har i alla fall sådana. Jag tänkte lista dem för er idag. Dela gärna med er tillbaka, vilka är era favoriter av favoriter? 
 
 
Låtar
Jag hade tänkt välja en, men det var hopplöst. Om någon frågar mig vilken min favoritlåt någonsin är så svarar jag "Bridge Burn" av Little Comets, inga tvivel. På delad andra plats kommer ”Blue Jeans” av Lana Del Rey och ”Step” av Vampire Weekend, sådana där låtar jag kan varenda ord till. 
 
 
 
Film
Mina favoritfilmer är inte de som är välproducerade eller har en fantastisk story. Det är bara de som jag sett många många många gånger, de som är förknippade till bra minnen och de som ger mig samma känsla varje gång jag ser dem. ”Dirty Dancing - Havanna Nights” är en sådan <3. Äger den numera i form av DVD eftersom den i princip är omöjlig att streama. Filmen är egentligen inte särskilt bra och ändå är den bäst? Fattar ni? 
 
 
 
Böcker
Vilken är den bästa boken jag någonsin läst? The Book Thief svarar jag tveklöst. Det finns ingen annan bok som fått mig vända blad lika snabbt eller bidragit till så många tankar och funderingar. Det finns ingen annan bok som fått mig att gråta. Det säger ganska mycket. Min recension på Boktjuven hittar du här. Måste också nämna Salt to the Sea som också är en annan historisk fiktiv berättelse jag tycker mycket om. 
 
 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.