Min Bullet Journal 2018

~




Nytt år, ny bullet journal! Köpte den här röda till mig själv för någon månad sedan och det har kliat i fingrarna efter att få börja använda den. Har använt en Moleskine förut med den här gången blev det från märket Leuchtrum. Förut har jag skrivit på blanka sidor och det är ett rent HEL-VE-TE att hålla någon slags ordning eller struktur då. I år var jag därför noga med att det skulle vara prickade sidor. Jag tänkte att vi skulle ta en titt i min bullet journal för 2018 och se hur jag har tänkt att lägga upp den. 





Först och främst skippar jag att ha en index, helt värdelöst för mig. Började på ett i min förra bok men använde det aldrig. Den här boken har dock redan numrerade sidor och en färdig mall för innhållsförteckning så det underlättar ju om man vill ha ett index. Det medföljer också sådana här klisterlappar för att arkivera boken när man är klar med den.





Allra först finns min future log, alltså en översikt över året. Jag hittade den här layouten på Pinterest och tyckte den var fin. Här skriver jag in större grejer som händer längre fram för att komma ihåg dem. 





Precis som förra året valde jag att ha en lista över böcker jag vill läsa. Bra för att komma ihåg alla böcker en blir tipsad om. Markerar också vilka jag påbörjat och vilka jag läst ut.





Som vanligt har jag en sida där jag skriver ner alla blogginläggidéer, ska göra en till så småningom med video-idéer. 





Jag har också valt att ha en sida där jag skriver upp alla paket jag beställer över internet. Jag har en spalt för vad det är samt vilken butik det kommer ifrån och en spalt för datumet jag beställde. ”M” står för ”mottagit” och ”B” står för ”betalat”. För mig är det extra viktigt att ha den här efter julklappsshoppingen, det försvann nämligen några fakturor i mejlen och jag fick påminnelser hemskickade för det. Onödigt liksom.





Efter det kommer ett uppslag där jag planerar mina blogginlägg för månaden. Har bestämt mig för att köra med den här layouten istället för en lista eftersom det är lättare för mig att få en bra överblick. Till höger skriver jag upp idéer till blogginlägg den här månaden och prickar av dem när jag skrivit och publicerat inlägget. (Japp, det här inlägget råkade bli två dagar sent.)





En önske/att-köpa-lista brukar jag också vilja ha. Ibland dyker det bara upp nått i huvudet och jag tänker ”den där vill/måste jag ha”. Skriver jag inte upp dem hinner jag glömma bort. Listan är också bra att ha inför jul och födelsedag. 





Nytt för i år är att jag har valt att ha med en sida där jag skrivit ner de olika månfaserna för 2018. En lite roligare grej sådär. Jag gillar framför allt att veta när det är fullmåne eftersom jag ofta blir påverkad av den. 





Min sida över månaden ser ut som den alltid har gjort, tror det är "original-upplägget". Gillar det här simpla formatet.





När det kommer till mina dagliga listor har jag inte heller gjort någon skillnad från förra året. Skriver bara upp datum och mina sysslor direkt under. Använder mig av samma key-system som tidigare. 





Och så ser min Bullet Journal ut hittills. 

 







Kommentarer
Jessica

Älskar verkligen att se andras bullet journals! :D

2018-01-19 | 19:50:11
BLOG: http://jessical.blo.gg
Emilia Westerström

Snyggt! Jag har svårt att hitta något bra sätt att planera mina blogginlägg i min bulletjournal, ska nog testa din variant nån vecka! Tack!

2018-01-31 | 10:13:20
BLOG: http://emiliawesterstrom.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.