Män visar kuken för mig

~
 
Vill tipsa alla(!) om den här boken som jag läste ut för någon vecka sedan. Första gången jag fick nys om den var redan förra året, den låg länge på min Goodreads want-to-read-lista. Jag återupptäckte boken när Beata skrev om den på sin blogg nyligen. 
 
Boken handlar om kukar helt enkelt, på alla sätt och vis. Författaren diskuterar oönskade dickpics, mäns relation till sitt kön och penisen som fallosobjekt. Hon skriver om samhällsstrukturer, historia, konst, jämställdhet och traditioner med utgångspunkt i det manliga könsorganet. 
 
En underhållande, intressant och framför allt viktig bok. Tycker den borde läsas av alla, inte minst av män. Det finns mycket klokt att reflektera kring när det kommer till kukar och deras position i dagens samhälle. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.