Hur var mitt 2017?

~
Jag skrev precis ett sådant här inlägg för ett år sedan, och året innan det. Ett inlägg där jag kikar tillbaka på det gångna året och reflekterar över vad som hänt med stort fokus på hur jag har utvecklats som person. Jag går genom målen jag satt för mig själv och ser om det är någonting jag har uppnått eller ska jobba vidare på. 
 
 
Överlag har 2017 varit ett blandat år för mig. Inga särskilt stora förändringar och samtidigt väldigt stora förändringar på något sätt. Jag känner att jag inte genomgått några drastiska förändringar som person, vilket inte nödvändigtvis måste vara något negativt. Just nu befinner jag mig i något självsäkert och tryggt. Samtidigt har livet förändrats på många andra sätt. Jag tog studenten, lämnade min lägenhet och flyttade hem till mina föräldrar igen. Jag fick även fast anställning och började spendera mina dagar med att jobba istället för att plugga. Det blev en stor omställning. Jag trivs med min vardag för tillfället men under 2018 vill jag något nytt. Vet inte än om det innebär att börja plugga igen eller söka nytt jobb. 

 
Några av mina bästa minnen jag tar med mig från det här året blir resan till Stockholm och LANY-konserten, greklandsresan, vårt UF-företag och studenten med allt den innebar. 

Ska vi titta på målen jag hade för mig själv under 2017? Låt oss! 

X » Klara min Goodreads 2017 Reading Challenge och läsa ut 25 böcker. // Ännu ett år, ännu ett misslyckande. Trodde verkligen jag skulle klara det den här gången. Insåg väl där i oktober att det inte fanns en chans. Läste 17 böcker totalt vilket i och för sig inte är särskilt pjåkigt. 17 riktigt bra böcker för den delen, jag känner mig nöjd trots allt. 

X » Flytta till en helt ny stad. // Satte nog det här målet mest för att jag var så himla inställd på att börja plugga direkt efter gymnasiet och ville SPY på tanken på att flytta hem till min hemby. Blev ju att jag flyttade hem ändå, trivs bra här. Så är det med det. 


? » Ha en minnesburk (och inte glömma bort att använda den). // Det var tredje året för mig som jag hade en sådan där minnesburk där man sparar biljetter och liknande för att titta tillbaka på och minnas. Och glömde bort den gjorde jag allt. Har väl inte lagt i något sedan i somras. Jag tror att jag skippar en sådan här burk för kommande år, känns mer som ett stressmoment än något annat just nu. Kanske börjar med en nästa år istället? Vem vet. 

√ » Testa en ny sport/hobby. // Hände inte så mycket på den här fronten tills oktober. Var nog för upptagen med hela studentgrejen för att ens tänka på det. Känns också en aning lönlöst att börja med något nytt i en stad du snart ska flytta ifrån. Började däremot en målarkurs i slutet av året, sjukt roligt! Just nu har vi julpaus men tanken är att vi startar upp igen till våren.

√ » Lägga ut fler videor jag är nöjd med. // Känns ändå som jag lyckades här. Jag gör youtubeklipp om exakt vad jag känner för precis när jag känner för det. Det har resulterat i mindre visningar men att jag är mycket mer nöjd med det jag skapar. Ändå det som räknas för den som inte livnär sig på sina verk. 

√ » Bry mig ännu mindre om vad folk tycker (om mig). // Svårt mål att reflektera över och mäta liksom. Känner ändå att det är ett mål som jag alltid borde ha, känner också att det är något jag alltid blir bättre på i samma takt som jag utvecklas och blir bättre på att hantera min sociala ångest. Heja! 


Och mina mål för 2018? Några sådana finns inte, eller jo- i mitt huvud. Känner åtminstonde inte att jag måste lista upp dem och göra dem så officiella. Jag vet vad jag vill med mitt liv, litet som stort, och i år räcker det att jag vet om det. Det finns ingen anledning att göra mina personliga mål så seriösa och stora genom att skriva om dem, så därför struntar jag i det helt enkelt.

Glatt 2018 på er! Hoppas ni får må bra och skratta mycket i år! 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.