Fem böcker jag vill läsa i år

~


Tredje gången gillt! Jag ska försöka läsa 25 böcker i år igen genom Goodreads Reading Challenge. Man kan ju undra om det inte vore smartare att sänka till kanske 20 när man misslyckats två gånger i rad men NEJ, nu jävlar alltså. 

Tänkte visa några böcker som jag planerar att läsa under det här året, tror 2018 blir ett bra bok-år. 



≡ The Dorito Effect av Mark Schatzker. I något avsnitt av Stuff You Should Know pratade Josh om den här boken. Den ska handla om hur smaken på råvarorna vi köper förändras i takt med att de blir större och billigare. Tomater och jordgubbar som smakar vatten, kycklingfiléer som behöver ett kilo kryddor för att smaka något alls. Tycker den verkar väldigt intressant, jag som är så intresserad av mat. 

≡ Jag var precis som du av Negra Efendić. Lyssnade på Negras sommarprat 2017 och visste direkt att jag ville läsa hennes bok. Jag tyckte att hennes berättelse var fantastisk och hennes sätt att förmedla den otroligt underhållande. 

≡ Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Den här boken är nog den mest skrämmande av alla på min lista. Mest för att jag har förstått att den är otroligt svårläst, jag är inte så bra på svårlästa böcker, ger tyvärr lätt upp. Men alla har pratat så bra om den här så jag känner att jag måste ge den en riktig chans. 

 Pride and Prejudice av Jane Austen. Den här boken har stått i min bokhylla i fem år. Jag försökte läsa den en gång i nian men den var alldeles för tuff. Nu när jag har lite mer erfarenhet av svåra böcker och lite mer kunskap i engelska tänkte jag försöka igen.

≡ Out of the Easy av Ruta Sepetys. Jag har läst Sepetys två andra böcker ”Salt to the Sea” och ”Between Shades of Gray”. Båda två är helt fantastiska och därför har jag stora förväntningar på den här. Har ju en förkärlek till historiska fiktiva böcker. 
 
Vilka böcker ska ni läsa i år?

 








Kommentarer
Emilia Westerström

Hjärtat är bara en muskel står på min lista just nu, är sugen på ett litet liv också men bara tjockleken gör mig svettig haha

2018-01-31 | 10:14:44
BLOG: http://emiliawesterstrom.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.