Favoriter ur min garderob

~
Vi ska ta oss en titt i min garderob, specifikt på de fem plaggen jag använder som flitigast - mina favoriter helt enkelt. Vissa plagg finns inte kvar där jag köpte dem, men jag länkar liknande varianter så gott det går. Läs vidare! 

 
Den här stickade tröjan köpte jag för kanske två år sedan, inspirationen fick jag av en tjej jag såg i skolkorridoren en dag. Älskar att den är oversized och har stora ärmar och att den har en hög krage, inte riktigt polo men nästan. Just den här färgen finns inte kvar på Monki men de har samma modell i andra färger, vill ha den röda!


 
Dessa svarta jeans var nog det bästa klädkapet jag någonsin gjort. Jag stod inne på H&M och slötittade i reasektionen. Av en slump ramlade jag över dessa byxor och ba hallelujah, exakt sådana jag letat efter! Passade perfekt också, som gjorda för mig. Kostade 75kr! De är högmidjade mom jeans med avklippta sömmar nedtill på byxbenen. Här finns ungefär likadana från Bershka. 




De här shortsen som ser ut som en kjol är det äldsta plagget i detta inlägg. Jag köpte dem i Thailand när vi var där 2014. Hittade dem i ett marknadsstånd och jag tror att de är secondhand, det fanns endast ett exemplar och tyget kändes urtvättat redan när jag köpte dem. De är supersköna och av grym kvalitét men tanke på hur många gånger jag använt och tvättat dem. Älskar att det finns fickor! Här finns liknande. 
 
Den här långärmade toppen är från Pull&Bear och har varit min go-to tröja att gå ut och dansa i då den är bekväm och lätt att klä upp. Tycker att den här breda urringningen är så fin. Den är ribbad och lagom croppad. OBS! Spetskanten nedtill är från toppen jag har under! Den finns tyvärr inte kvar på hemsidan men den här är liknande.
 


 
Och så den här halsduken, den enda jag använt under flera år. Den är mjuk, varm och stor som en filt (vilket jag också brukar använda den till). Köpte min på H&M om jag inte misstar mig men det finns ju ungefär likadana lite överallt, t.ex. här
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.