En fråga om dagen

~
I snart fyra år har jag svarat på en fråga varje dag från min Q&A a day- bok. Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag fick den i present eller om jag köpte den till mig själv. Den går hur som helst att köpa här
 
 
Det roliga med den här boken är att jag märker hur jag förändrats som person under åren genom hur min svar förändras. Det är också kul att få en inblick i vad jag gjorde och hur jag mådde den här dagen för exakt ett eller två år sedan. Vi kikar på ett par frågor och mina olika svar under de senaste tre åren. 
 
26:E APRIL
How much spare change do you have?
2015: Ehh... 0? Använder typ aldrig kontanter. 
2016: Har 84kr cash + en värdecheck för 50kr på Åhlens. Stenrik.
2017: Exakt noll kronor. Spenderade den där tjugan jag hade haft ett tag på en påse filidutter och två banana skids. Väl investerat ändå. 
 
26:E MAJ
List the things that nagged you today:
2015: Ingenting ju! Bara småsaker. Har varit en så himla bra dag!
2016: Bra dag för den här frågan. 1. Sminket blev fult. 2. Kläderna satt inte bra. 3. Koncentrationssvårigheter på lektionerna. 3. Svettigt. 
2017: Det är fullkomligt KAOS i lådorna på jobbet? JAG MÅSTE STÄDA ANNARS SPRÄNGS JAG!
 
19:E JUNI
What was the last personal letter you recieved?
2015: Oj. Kommer inte ihåg, det var längesedan. 
2016: Räknas fakturor?
2017: Ett stipendium genom skolan från Grafiska Yrkenas Främjande! SVINCOOLT!
 
16:E AUGUSTI
What question (or questions) do you love to answer?
2015: "Vilka låtar/band/artister lyssnar du på?" För det är något med att dela med sig av musik som är så obeskrivligt underbart. 
2016: "Vad tycker du om *insert political debate subject*?" Tycker det är både intressant och viktigt att diskutera. 
2017: De jag kan svara på med intelligenta, genomtänkta svar förstås. 
 
11:E SEPTEMBER
What advice would you give to a second-grader?
2015: Var dig själv och skit i vad alla tycker. OCH väx inte upp för fort!
2016: BRY DIG INTE OM THE CUTE POPULAR GUY HAN ÄR EN DOUCHE OCH INTE KÄR I DIG SÅ CHILL.
2017: Ta vara på de ändlösa somrarna, när man bli vuxen finns de inte längre kvar. 
 
Så intressant egentligen, hur en simpel fråga kan besvaras på så olika sätt beroende på var i livet man befinner sig. 
 







Kommentarer
Julia Hellgreen

Måste verkligen köpa mig en!!! Så kul!!

2017-09-16 | 21:35:09
BLOG: http://juliahw.blogg.se/
Denise

Men gud så roligt att titta tillbaka på! :D

sv:Tack! Den är köpt på Ullared :)

2017-09-18 | 09:29:48
BLOG: http://hundlivet.se
Ronja Therese

Men gud vad roligt! Denna bok måste absolut kollas upp! Måste ju som sagt vara himla roligt att kunna kolla tillbaka på också!

Svar: Ja tycker verkligen du ska kolla in den, det är väldigt kul! :)
Ida

2017-09-18 | 12:01:55
BLOG: http://rtp.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.