The Ordinary: En recension

~
 
För ungefär två månader sedan fick jag hem ett paket med hudvårdsprodukter från märket The Ordinary, jag skrev ett inlägg om det här. Nu har jag hunnit testa alla produkter ett par veckor och det är dags för en recension! Om du är intresserad av företaget och deras produkter, läs vidare! 
 
 
Innan vi går in i produkterna borde jag berätta lite om min hy. Just nu har jag normal/torr hy och letar därför efter produker som återfuktar och ger lyster. Jag har inga problem med finnar förutom någon enstaka då och då. Jag kan bli lite glansig i t-zonen efter ett par timmar med smink. 
 
100% Organic Cold-Pressed Moroccan Argan Oil
PRIS: ≈ 65kr
När min olja/serum från Kiehls som jag svurit vid i två år tog slut började jag använda den här oljan i stället. Den fungerar hur bra som helst! Sjunker in snabbt och återfuktar på djupet. Det är ju hundra procent arganolja så om du hittar det någon annanstans borde det inte vara någon skillnad från den här produkten tänker jag. Det är ett måste för mig att applicera någon typ av olja efter duschen och denna fungerar utmärkt! Går också bra att använda i håret om man så vill. 
 
High-Adherence Silicone Primer
PRIS: ≈ 47kr
Mitt första intryck av den här produkten var att konsistensen inte är som en vanlig silikon-primer vilket förvånade mig, den här känns snarare som en dagkräm. Den är med andra ord väldigt återfuktande samtidigt som den defenitivt mattar ner ansiktet. Någon sådan formula har jag aldrig sett förut. Den ska tydligen ha en "blurring" effekt och minimera synligheten av porerna, något sådant märker jag inte. När det kommer till långvarigheten av sminket kan jag inte säga så mycket eftersom jag sällan har problem med det. Den här produkten passar nog bättre för dig med oljig hy. Jag använder såklart upp den, men köper nog inte igen. 
 
Hyaluronic Acid 2% + B5
PRIS: ≈ 65kr
Här har vi the star of the show, hörni! Blev kär i den här från första gången jag testade den. Denna produkt är otroligt återfuktande, sjunker in i huden direkt. I anvsiningarna står det att man ska applicera innan krämer men jag föredrar att blanda ut ett par droppar med min dagkräm istället. Använder både morgon innan smink och kväll innan läggdags. Det här blir definitivt ett återköp. För dig med tendens till übertorr hy. 
 
Jag har också deras Serum Foundation men nyansen är fortfarande för ljus så jag har inte hunnit testa den på riktigt än, kan återkomma med mini-recension senare. 
 
Med tanke på de låga priserna och deras intressanta affärsidé är det verkligen ett märke att spana in. Jag kommer utan tvekan att beställa därifrån igen och testa lite nya grejer. 
Ett litet plus i kanten är ju de minimalistiska och snygga förpackningarna!
 
 







Kommentarer
Hanna

JAAA tack!! mvh ska beställa HA 2% och arganoljan dirr!

Svar: åå vad kuuul! du kommer älska dom <3
Ida

2017-10-05 | 18:53:26
BLOG: http://splinidora.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.