Min Bullet Journal (En uppdatering)

~


Många är nog redan bekanta med att jag sedan drygt ett år tillbaka är en trogen användare av min bullet journal. Den är en del av min dagliga rutin och jag skulle inte klara mig utan den. Sedan mitt inlägg om min bullet journal har jag upptäckt ännu fler användningsområden, här kommer de:
 


Jag har gjort en önskelista/inköpslista. Sådant jag tänker: "åh en sedan där behöver jag" eller "en sådan där vill jag ha" om. Jag skriver upp så att jag senare kan använda sidan som referens kring födelsedag, julafton, löning eller när jag ska lägga en beställning någonstans. 

Eftersom jag ofta beställer grejer över internet har jag också skrivit en lista för att hålla reda på alla paket. Till vänster skriver jag vad jag beställs och från vilken butik. Till höger kryssar jag sedan i "S" för skickat, "M" för mottagit och "B" för betalat. Väldigt användbart! När jag gör en ny nästa gång ska jag inkludera datum också. 
 


Nu när jag har börjat plugga matte också kände jag att det behövdes lite struktur till vad som ska göras. Här har jag delat in de olika delarna inför nästa inlämningsuppgift och skrivit datum på när de borde vara klara. Hittills har jag inte alls hållit mig till planeringen. Jag skriver till exempel det här inlägget istället för att plugga. Heja mig. 



När det kommer till planering av mina blogginlägg går det desto bättre! Förut skev jag en planering i listform men jag tycker om det här formatet mycket bättre. Det är lättare att få en översikt och jag kan även planera in när jag ska fota till varje inlägg och när jag ska skriva dem. 

 
Jag har också blivit bättre på att använda min bullet journal till brain dumps. Förut tyckte jag att jag behövde strikt ordning och organisering. Numera dyker det upp inköpslistor, packlistor, tankar och idéer lite varstans när man bläddrar i min bok. Organiserat kaos kan vi kalla det. Här är två exempel på hur jag påbörjat lite brainstorming och planering till olika blogginlägg. 
 
Om du själv har en bullet journal eller funderar på att börja med en kanske det här inlägget ger lite inspiration på hur du kan använda den, varsågod för det isåfall. 

Vill du se hur min bullet journal ser ut i sin helhet finns det i videoform här







Kommentarer
Anonym

Omg. Blir lycklig av å se sån struktur å grafiskt fint dessutom haha!! /juliaw

2017-10-16 | 23:54:35

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.