En rundtur av mitt rum

~


Som vissa kanske är bekanta med har jag flyttat hem till mitt gamla rum igen. Jag tänkte visa er hur det ser ut nu efter rensning, ommöblering och nya inköp.



Såhär ser det ut till vänster när man precis klivit in genom dörren. 



Och såhär ser det ut till höger. Här sitter jag och bloggar, pluggar, dricker kaffe, målar, kollar netflix, skriver i min bullet journal, ja ni vet såntdär. 



Alldeles alldeles till höger innanför dörren hänger mina väskor och en morgonrock. Min lilla ryggsäck som jag brukar ta till jobbet har sin hedersplats i en kopparkorg. Jag använder gamla skokartonger och shoppingpåsar för att förvara grejer, därför finns det många sådana i mitt rum. 



Här är min fönsterbräda med ett par kaktusar och diverse dekorationsprylar. Nu när hösten är här har jag också börjat ha levande ljus i mitt rum, mysigt!



På morgnarna sitter jag här och sminkar mig/fixar håret. Försöker hålla den här platsen väldigt städad och har bara framme produkter jag använder till vardags. Smycken och sånt organiserar jag på en torkad trädgren i en kruka, smart tycker jag. 



Mitt sängbord är en ommålad gammal pall. 



Jag har nya sängkläder! Dessa superfina från IKEA. En mycket frustretande sak med ikea-påslakan är att det bara finns hål på ena sidan så man måste typ klättra in i lakanet får att få täcket på plats?? Borde vara olagligt att designa påslakan så. Mina två apor får också vara med på sängen. En heter Apan och den andra heter Kalabahuae. 

 
Såhär ser det ut på väggen ovanför sängen. En plansch från TGR, en torkad blomma och två polaroidbilder. 
 
Och det var allt. Har faktiskt också filmat mitt rum och tänkte lägga ut på youtube när jag redigerat klart, vill man få ett bättre helhetsperspektiv av ett rum är det lättare i rörlig bild tänker jag. 
 
Om det finns frågor om var grejer kommer ifrån är det bara att lämna en kommentar!







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.