051017

~
 
I torsdags var jag ledig efter sju dagars jobbande i sträck. Jag startade dagen runt åtta med en rykande kopp kaffe och netflix, såklart. Har börjat titta på en serie mamma tipsade om - Chesapeake Shores. En sådan där lättittad, förutsägbar, mysig serie. 
 
 
Regnet hade uppehåll och jag skyndade på med stövlarna för att hinna ta en promenad innan himlen öppnade sig igen, jag hann nästan hem. Lyssnade på Melissa Horn och bara gick och gick och gick och andades in blöt skog. Hösten är utan tvekan bästa skogspromenads-årstiden.

 
Jag har börjat en mattekurs på distans, så det blev en del plugg också. Läser upp Ma2b som jag valde bort andra året på gymnasiet för att gå webbutveckling istället. Visar sig att det är mattekursen jag behöver för att ta mig in på grafisk design och webbutveckling på högskola. Hah :))) Avskyr förövrigt matte och är svindålig på det, men jag kämpar på!
 


När jag inte orkade plugga längre prokrastinerade jag genom att måla min naglar. Roséguld blev det. Shakudo heter färgen och kommer naturligtvis från H&M's egna skönhetslinje, de är de enda nagellacken jag använder. Superfin färg iaf!



Sedan var det dags för tårtbakning, FYRA(!) prinsesstårtor bakade jag. Mamma ska nämligen ha avtackning på sitt gamla jobb och ville bjuda på tårta. Det var kul dock! Känner mig jätteinspirerad nu, kan öppna konditori ju. 
 
 
Den femte oktober är ingen vanlig höstdag, min bror fyller nämligen år. Hela 16 år den här gången! Han önskade sig en aftereight-tårta så jag hade bakat en sådan till honom som den snälla syster jag är. Av mig fick han också en parfym. Och en ansiktsmask för att bli av med pormaskar för en sådan har han viljat ha i flera år hahah? 
 
Klockan 21 bänkade familjen sig framför tv:n för att se Wahlgrens Värld och efter det blev det läggdags då jag jobbade tidigt fredag morgon. 
 







Kommentarer
Hemma Hos Felicia

att börja dagen med en promenad är det bästa!!

Svar: Håller med!
Ida

2017-10-08 | 16:55:13
BLOG: http://feliciahblogg.webblogg.se/
Jeanette

Låter som en väldigt mysig dag :)

2017-10-09 | 20:52:54
BLOG: http://nouw.com/jeanettek

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.