Om målarkurs och en akvarellpalett

~
Jag har målat lite till och från med akryl de senaste fyra åren ungefär. Just målningen är en sådan där grej som verkligen går i perioder för mig. Antingen ägnar jag flera timmar av min dag åt det eller så målar jag inte alls. Det senaste året har det stått rätt så stilla, mina påbörjade målningar har bara stått halvfärdiga på mitt staffli och väntat på mig. 
 
Då började jag en målarkurs, ganska spontant och helt utan förväntan och plötsligt plockade jag upp mina penslar igen. Det är jag och ett par tanter som träffas en gång i veckan. Vi dricker kaffe och målar. De pratar om sina barnbarn och vilka som är släkt med vilka och jag sitter och lyssnar. 

 
Hur som helst fick mitt återfunna intresse för målningen mig att vilja utvidga materialet jag jobbar med. Därför klickade jag hem akvarellfärger, penslar och papper av lite bättre kvalitét. Det är roligt att arbeta med en annan typ av färg, akvarell skiljer sig mycket från akryl. 
 


Paletten är från Winsor & Newton. Penslarna är från Panduro. Papperet är från Arches.










Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.