En fotoäventyr med dimman som modell

~


En fredag för ett par veckor sedan vaknade jag upp till en tät dimma som vilade över trädtopparna utanför mitt sovrumsfönster. Dimma är bland det bästa jag vet, den får naturen att se så mystisk ut, som hämtad ur en saga. Jag kan nästan se älvor dansa över ängar klädda med dis. Som ett litet barn på julafton hoppade jag därför över frukosten och begav mig ut för att fota istället- helt lyrisk och full av inspiration. 



Dimman stannade kvar långt in på förmiddagen och jag var ute på mitt äventyr i två timmar. Jag körde längs stora vägen och vek in på parkeringsfickor eller små grusvägar när jag hittade fotogeniska vyer. 
 
 
 
Det är så MAGISKT! Att ett simpelt väderförhållande kan få en så hänförd. Tack för det. 







Kommentarer
Meg

Wow så fint!! Önskar att jag hade disciplin nog att faktiskt GÅ UPP och fota sånt här när det väl uppenbarar sig, man är ju bra lat. Du fick till riktigt fina bilder :)

2017-11-08 | 19:45:50
BLOG: http://megs.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.