Tre vår- och sommartrender

~

Jag är ingen modefantast, ganska långt ifrån faktiskt - jag har helt enkelt på mig sådant jag tycker är snyggt och bekvämt. Ändå har jag en viss känsla av vår- och sommarmodet 2017 från att ha spanat på ett par av mina favoritnätbutiker. Här kommer några olika produkter i trenderna rött, broderi och slogantryck från klädmärkena Esprit, Pull&Bear och Bershka


Färgkodning: ORANGE:  Esprit - Länk | Länk | GUL: Pull&Bear - Länk | Länk | ROSA:  Bershka - Länk | Länk |

Rött har dykt upp lite överallt i modevärlden på senaste tiden, tillsammans med resten av regnbågens klara färger. Det är just någonting med färgen röd som jag älskar, tycker helt enkelt att det är så sjukt fint - särskilt som en sommarfärg! Ser inte skinnjackan och de där balla solbrillorna ut som något Sandra Beijer skulle bära? Den där jackan längst upp till vänster tänker jag passar bra en regnig svensk sommardag. Har också varit på väg att klicka hem den där väskan ungefär sjuttioelva gånger, VILL HA TACK! 



Färgkodning: ORANGE: Esprit - Länk | LänkGUL: Pull&Bear - Länk | LänkROSA: Bershka - Länk | Länk |

Jag tror ingen har missat broderitrenden, den är superstor och den är överallt. Särskilt trendigt är det med blommiga motiv - mycket rosor framförallt. (Kolla in min DIY rosbroderade t-shirt här!) Jag älskar att mesh och nätmaterial är inne, skulle inte tacka nej till den där toppen till vänster. Skjortan i mitten skulle vara skitsnygg nedstoppad i ett par mom jeans med ett tunt skärp i midjan, tänker lite Noora från Skam. Den där kepsen är nästan min favorit ändå, titta på den broderade pastan bara! På baksidan står det "pasta is for lovers" och det är ju sjukt gulligt trots att jag inte instämmer helt. 

 


Färgkodning: ORANGE: Esprit - Länk | LänkGUL: Pull&Bear - Länk | LänkROSA: Bershka - Länk | Länk |
 
Och till sist - slogans! Vem älskar inte att ens plagg får tala för en själv? Jag suktar efter regnbågstischan, den känns sådär retro och skulle passa väldigt bra när jag leker hipster och vill att mina kläder ska se vintage ut. Skorna skulle vara perfekta till greklandsresan i sommar där jag ska springa omkring på vita stränder och stenbelagda gator, man kanske inte hittar så mycket kokosnötter i Grekland dock? T-shirten som säger "music makes everything better" kan jag försäkra er om att jag instämmer 100% med. Musik gör allt bättre, så är det helt enkelt. 
 
Där har ni det, en liten trendspaning med mig på vår/sommarmodet. 
Någonting från kollagen ovan som du blev extra sugen på? 
 
 
 







Kommentarer
Jessica

Jag tyckte verkligen inte om broderi-trenden från början, men den växer :) Och jag känner att jag måste prova ett rött plagg och se hur bekväm jag är i det, haha. Har inte haft på mig rött sedan jag var liten.

Svar: Jag älskade broderi-trenden när den kom, tror det var alla broderade rosor som fick mig på fall. Och jag tror du skulle bära upp rött väldigt bra ;)
Ida

2017-05-09 | 10:42:16
BLOG: http://jessical.blo.gg/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.