Skoluppgift: Förpackningsdesign

~
Vill dela med mig av en skoluppgift jag just blev klar med. Instruktionen var väldigt enkel: skapa en förpackning som innehåller ett mönster. Naturligt blev det en kaffeförpackning för mig, är någon förvånad? 



Inspirationen hämtade jag från Pinterest och riktiga kaffeförpackningar som jag fotade av i matbutiken. Alla illustrationer gjorde jag i Illustrator, även kaffebönsmönstret. På framsidan har jag skurit ut ett litet fönster i form av en böna, jag limmade också fast någon typ av plast på insidan. Tanken är att kaffebönan ska synas och få sin färg från kaffet inuti. Vill också påpeka att jag numera är medveten att ordet 'grind' på engelska blir 'ground' och inte 'grinded'. Jag hann dock skriva ut och vika ihop förpackningen innan jag upptäckte detta  -.-'
 


Loggan är väl inte sådär supergenomarbetad men fokuset i uppgiften låg ju inte där så jag slängde bara ihop något ganska snabbt. Blev överlag väldigt nöjd med mitt resultat. Hade själv blivit nyfiken om jag hittade den här produkten när jag handlade trots att kokos/vanilj-smak på kaffet låter tveksamt hahah! 

 
 







Kommentarer
joré

så fin förpackning! 10/10 would buy!!! tycker dessutom vanilj& kokos låter som en rätt god kaffesmak? hehe

Svar: taaack så mycket! ja vanilj och kokos, kanske det hahah? ;)
Ida

2017-05-23 | 11:23:59
BLOG: http://www.jdfoto.blogg.se
Agnes

Alltså är det löjligt att jag blev lycklig över att du är kaffeoman precis som jag? Tänker alltid på kaffe och skulle precis som du göra en kaffeförpacking framför någonting annat. Hahah, var bara tvungen att skriva det, så kul! :D
Btw, jättefin förpackning, du är sjukt duktig!

Svar: hahah neeej, blir alltid lika glad när någon uppskattar kaffe lika mycket som jag! och TACK, shit vad snäll du är ;)
Ida

2017-05-27 | 15:35:23
BLOG: http://agnesbjurek.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.