Mars för ett år sedan

~
Eftersom mitt bildarkiv i mobilen börjar i Mars 2016 tänkte jag att vi kunde kika på vad som hände då. Jag funderar på att det här skulle kunna bli en månatlig rutin på bloggen, allra mest för min egen skull egentligen.
 
Gjorde också en reflektion när jag plockade ut bilderna till det här inlägget: jag MÅSTE sluta att endast fota mat. En idé hade ju varit att till exempel fota personen jag äter maten med istället, mycket mer intressant såhär ett år senare. 



Fotoarkivet startar med den här bilden till vänster. Det var dagen innan min födelsedag och en vän hade bjudit med mig på en fika. Då visste jag inte att det i själva verket var en distraktion eftersom mina andra vänner hade ordnat en ÖVERRASKNING när vi kom tillbaka till lägenheten. Jag var lika överraskad och glad som på bilden. Fint va?



Liksom tidigare den här månaden befann jag mig också i huvudstaden i Mars förra året. Den gången var det studieresa med klassen. Även då irrade vi runt på Stockholms gator och bråkade om var vi skulle äta lunch. En av måltiderna blev på Sushi Yama, ser ut som det blev vegetariskt för mig. 


När månaden närmade sig sitt slut försökte jag och mamma på oss att göra egen sushi, kanske inspirerad av Stockholmsresan? Troligen. Jag kom till slutsatsen att man borde göra sushi dagen innan man ska äta den eftersom man typ blir mätt av att bara laga den maten? 

Det var mitt Mars 2016! Eller i alla fall ett par ögonblick från det. Mycket mat blev det som sagt, ska försöka hitta bilder på annat till nästa månad. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.