En pannkaksbrunch mitt i veckan

~

Jättebra idé: samla ihop dina vänner en helgmorgon, stek massor av pannkakor och ät en lååång brunch tillsammans.

 
Det var precis vad vi gjorde i onsdags, visserligen ingen helgdag men sportlovsdag var det, så vi var lika lediga för det. Klockan 11 samlades vi och lagade brunch tillsammans. Varför har vi inte tänkt på att göra detta innan? Det var sjukt mysigt att äta frukost i tre timmar och bara sitta och prata. 
 
 
Dejten bestämdes ganska spontant sådär kvällen innan så vi blev alla beordrade att ta med frukostmat hemifrån. Detta var det jag lyckades samla ihop. Bl.a. en bit banankaka jag hade bakat föregående dag + en PERFEKT mogen avokado. 
 
 
Här steks det tunnpannkakor och diskuteras att vissa kallar dem för plättar?? Vi var alla överrens om att det är inkorrekt. Plättar är små små små. Har ni sett en plättlagg? Just det. 
 
 
Mitt uppdrag var att skära upp frukt och grönt, det var jag väldigt bra på. 
 
 
Såhär instagrammable blev resultatet. 
 
Ja, det är Channing Tatum där i bakgrunden ;) 
 
Till min förfäran blev det inget kaffe eftersom INGEN av dessa tre vänner dricker livets dryck. Därför kokade jag kaffe när jag kom hem, lyssnade på Shoffy och var produktiv resten av dagen (tittade på youtubevideor heh..)







Kommentarer
Agnes

Åh så himla mysigt! Förstår mig dock inte på människor som inte dricker kaffe? Hur orkar de ens med dagarna utan det?

2017-03-19 | 19:45:50
BLOG: http://agnesbjurek.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.