Två böcker jag läser just nu

~
I och med januari månad och mitt nya försök att läsa 25 böcker under det kommande året har jag återupptäckt det fina med att läsa. Jag har också ännu en gång insett fördelarna med ljudböcker eftersom en kan diska, laga mat, promenera eller köra bil väldigt långt och samtidigt ta sig genom en bok. 
 
 
Jag lyssnar för närvarande på Tårar i havet av Ruta Sepetys. Det är en fantastiskt fin historia ur fyra olika personers perspektiv under andra världskriget. Som jag tagit upp tidigare är jag väldigt faschinerad av sådana här böcker och slukar allt jag kan lägga vantarna på. Jag har redan lyssnat på över halva boken och vill helst inte att den ska ta slut. 
 
Jag föredrar att alltid ha en fysisk bok att läsa och bläddra i på kvällarna innan jag ska sova. Det här är Vanishing Girls av Lauren Oliver. Jag köpte den främst eftersom jag läst två andra böcker av den här författaren och älskat båda. Den här skiljer sig dock väldigt mycket från Olivers tidigare verk då det är en thriller istället för en dystopi. Den är okej hittills, tycker däremot att den handlar mer om drama än försvinnande flickor. 
 
För fullständiga recensioner på böckerna när jag läst ut dem eller uppdateringar på vägen - bli vän med mig på Goodreads. 
 
Vad läser du just nu? Tipsa mig om fler böcker! 







Kommentarer
Emelie Karlsson

Aaaah älskar älskar Ruta Sepetys!Hennes bok "Between Shades of Gray" är helt fantastisk. Är jätte sugen på Lauren Oliver-boken också.


Just nu läser jag Stalking Jack the Ripper av Kerri Maniscalco och lyssnar på A Tragic Kind of Wonderful av Eric Lindstrom! Väldigt olika böcker, men båda två är lika fantastiska

Svar: Ska kolla in de böckerna, tack för tipsen! :)
Ida

2017-01-19 | 17:02:52
BLOG: http://fiktivaem.blogg.se/
Emma Broberg

Åh vad fin och mysig din blogg är. Hit kommer jag kika in fler gånger <3

Svar: Du är mycket välkommen att kika in här :) Vad snällt sagt, tack så mycket!
Ida

2017-01-20 | 10:53:42
BLOG: http://emmaex.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.