Mina mest spelade låtar 2016

~
Jag tycker väldigt mycket om att Spotify har en funktion där man kan se vilka låtar man spelast mest under årets gång. För den som lyssnar mycket på musik och ständigt hittar nya artister är det spännande att se svart på vitt vilka som varit favoriterna. Här kommer därför mina fem mest spelade låtar under 2016. 
 
 
1 | The 1975 med Somebody Else
Bandet började jag lyssna på redan 2014 men sedan de släppte sitt senaste album i februari har jag nog lyssnat på dem mer än någon annan artist.., någonsin. Blev lite förvånad att det var Somebody Else som tog hem första platsen, får nämligen för mig att jag lyssnat på andra låtar från albumet mer men spotify knows best I guess.
 
2 | The Neighborhood med Cry Baby
Kunde inte annat än förvänta mig att det här bandet skulle ligga långt upp, herregud vad jag har nött låtarna från albumet Wiped Out förra året. Igen, tycker att Daddy Issues eller Single är mina favoriter som jag lyssnat mest på men tydligen var det inte så, där ser man. 
 
3 | The Zolas med Frieda On The Mountain
Om jag måste välja en låt som för mig får representera 2016 blir det utan tvekan den här. Hela senaste albumet är suveränt och den här låten blev snabbt en favorit hos mig. Perfekt blanding av indie och lite weird. 
 
4 | Kansas med Carry On Wayward Son
Den här låten står ju verkligen ut jämfört med de andra. Anledningen till att den här ligger så högt upp är för att den förknippas med TV-serien Supernatural som jag sträcktittat på under året. Eftersom jag delar Spotifykonto med resten av min familj har förmodligen min lillebror också hjälpt till att få den här till toppen av listan.
 
5 | Bishop Briggs med River
Är så glad att jag upptäckte den här artisten helt slumpmässigt efter lite scrollande på Soundcloud av alla ställen. Första gången jag hörde låten blev jag helt besatt och varje singel som den här tjejen har släppt sedan dess har alla varit av samma höga klass. Kan knappt vänta och se vad hon kommer ut med under 2017!
 
Andra artister jag lyssnat alldeles för mycket på; LANY, Hotel Motel, eden & Hotel Apache.
 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.