Återfuktning för vinterhud

~
Den här tiden på året är det inte ovanligt att gå omkring med übertorr hy, nariga läppar och spruckna knogar. Det har vi den torra vinterluften att tacka för. Här är produkterna jag använder för att bekämpa torrheten. 
 
 
Ansikte
För ansiktet använder jag Cetaphil återfuktningskräm eftersom den är effektiv och sjukt prisvärd, det tar en evighet att ta sig genom den här flaskan. Den funkar även för kroppen för den som vill ha något tunnt som snabbt sjunker in. Jag använder också min trogna ansiktsolja från Kiehl's när hyn är riktigt torr. 
 
Kropp
Under vintermånaderna tenderar jag att dra mig mot tjockare återfuktningsprodukter för kroppen, då passar body butters väldigt bra. De från The Body Shop fungerar bra och är vanliga som presenter - därav har du säkert ett par liggandes hemma redan. Den här doftar gott av grapefrukt.
 
Händer
Det här är min favorithandkräm och den enda jag använt under tre år. Även denna kommer från The Body Shop och är deras Almond Hand Cream. Jag älskar att den sjunker in fort i huden, det värsta är ju när händerna är så kladdiga att man inte kan ta i något. Jag använder även den här på naglar och nagelband.
 
 
Läppar
Ofta kör jag på läppbalsam från Lypsyl, de fungerar alltid. Just den här luktar mint och basilika, väldigt trevligt.
 
Hår;
Man får inte glömma håret, även det torkar ut. Ända sedan min frisör tipsade mig om den här oljan från Orifluido har den varit en nödvändighet bland mina hårprodukter. Jag arbetar in lite olja när jag nyss tvättat håret och det fortfarande är fuktigt. 
 
Glöm inte att också återfukta inifrån genom att dricka mycket vatten och ta hand om er! 
 
 







Kommentarer
Emelie Karlsson

Kiehls ansiktsolja låter intressant!

Svar: den är sååå bra, min favvo! :)
Ida

2017-01-15 | 18:52:27
BLOG: http://fiktivaem.blogg.se/
Mirre

Tack för tips, jag blir lätt torr vintern =D

2017-01-19 | 15:51:42
BLOG: http://sweetwords.se
Sandra

Visst är Bodybutter från Bodyshop helt underbara!Man behöver ingen parfym när man smort in sig med dem. Har du sett att de har 3 för 2 på alla reavaror på Thebodyshop nu? De har fortfarande en del Bodybutters kvar.

Svar: Åhh vad bra, tack för tipset!
Ida

2017-01-19 | 16:18:35
BLOG: http://www.gratisbilligt.se
NICOLE

Men åh vilket härligt inlägg, så bra tips :)

2017-01-19 | 20:08:39
BLOG: http://nwistrand.forme.se
NICOLE

SV Brödet är recept från Ida Warg, så sök på det :D

Svar: Okej, tack så mycket! :)
Ida

2017-01-19 | 20:09:09
BLOG: http://nwistrand.forme.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.