Året 2016 & Mål för 2017

~
 
2016 har varit bra för mig, på många olika sätt. Förutom att ha fyllit 18 och tagit körkort har jag utvecklats så mycket själv och vågat mer, sagt ja mer och tagit större chanser. Jag har träffat många nya vänner och kommit närmre de jag haft sedan innan. Jag har blivit ännu mer självsäker och börjat bry mig mindre om vad andra tycker om mig. 
 
Jag är så redo för 2017 och se vad det kommande året har att erbjuda. Jag vet redan att det förmodligen blir stora förändringar i och med att jag tar studenten och funderar på att flytta söderut och plugga vidare. 
 
Vid den här tidpunkten för ett år sedan satte jag upp ett par specifika mål som jag ville uppnå, låt oss ta en titt på dem och se vilka jag klarade. 
 
Mina mål för 2016:

X ♦ Klara min Goodreads 2016 Reading Challenge där jag ska läsa 25 böcker i år. 
 Det målet som jag trodde skulle bli det enklaste klarade jag inte. I år har jag läst 19 av 25 böcker. Är faktiskt väldigt besviken på mig själv. Det startade bra i januari då jag läste 5 böcker, sedan blev det bara mindre och mindre. Jag tror att jag har läst ut en hel bok sedan juli. 
 
√ ♦ Testa på bågskytte. // Såg att Elin Kero skrev om det här på sin blogg och kände att det skulle kunna vara något för mig.
Sökte upp en lokal bågskyttelubb och testade hela tre gånger. Jag tyckte det var jättekul och vet faktiskt inte varför jag inte fortsatte. Jag tror jag har lite dålig disciplin på sådant där, kanske blir att jag hittar tillbaka dit under 2017.
 
√ ♦ Satsa mer på min blogg. // Jag håller redan på med en liten rebranding av min blogg där jag ska byta både bloggnamn och design, stay tuned. 
Jag bytte bloggnamn från diytime till erikssonida, skaffade egen domän, gjorde om bloggdesignen totalt och bytte fokus på innehållet. Det blev en riktig rebranding och jag var också riktig duktig på att planera och skriva inlägg under det här året. Nu mot slutet har bloggen blivit lidande pga brist på inspiration men jag tycker ändå att jag klaradeav det här målet. 
 
√ ♦ Ta fler foton. // Det känns som om många har samma mål, men det är ett bra sådant! Alltid kul att ha många foton att titta tillbaka på och återuppleva minnen. 
Jag har inte fotat lika mycket som jag egentligen skulle ha viljat, men man måste ju börja någonstans. Det har defenitivt varit en förbättring sedan 2015. Jag har tagit med kameran på resor och till och med begett mig ut endast för att fota. Under kommande år ska jag fortsätta på det här spåret för jag tycker ju att det är kul att fota och ha bilderna att kolla tillbaka på. 
 
Och nu till målen för 2017:

♦ Klara min Goodreads 2017 Reading Challenge och läsa ut 25 böcker. Jag kör på samma mål i år igen och den här gången ska jag klara det!
♦ Flytta till en helt ny stad. Som jag skrev tidigare har jag redan planer på detta men jag sätter upp det som mål för att kanske motivera det ännu mer. 
♦ Gå på fler promenader i skogen. Jag har varit jätteduktig på det här i flera år men de senaste månaderna har jag knappt tagit promenader alls och det är synd för jag mår ju så bra av att gå i skogen. 
♦ Ha en minnesburk (och inte glömma bort att använda den). I två år har jag haft en liten glasburk där jag skriver ner saker som hänt under året och lägger dit tillsammans med biljetter och liknande. Jag glömmer däremot bort att den finns och missar att spara mina minnen, så det ska jag bli bättre på!
♦ Testa en ny sport/hobby. Jag vill så gärna hitta något nytt att gå på som får mig ut ur huset på kvällarna. Hittills har jag testat volleyboll, yoga och bågskytte men inget fastnade hos mig. Jag vill hitta något och älska det!
♦ Lägga ut fler videor som jag är nöjd med. Min youtubekanal har inte varit särskilt prioriterad och det vill jag ändra på för jag tycker det är så himla kul att göra videor. Det gäller bara att jag lägger ner mer tid på innehåll som jag faktiskt blir nöjd med. 
♦ Bry mig ännu mindre om vad folk tycker. Jag är ganska egen som det är och jag har utvecklats sjukt mycket på den här punkten men jag vill ta mig ännu längre. Jag vill inte behöva tänka en extra gång innan jag tar på mig svart läppstift till skolan eller pratar högt ute på stan. 
 
Även om 2016 har varit ett skitår för världen var det som sagt ett sjukt bra år för mig personligen.
Hur var ditt 2016?
 
 







Kommentarer
Patricia Nordh

följt din blogg ett litet tag nu, men visste inte att du läste! (kanske har glömt bort dock!) Vad läser du? JAG ÄLSKAR BÖCKER

Svar: åh vad kul! jag läser ALLT. allt från fantasy till YA och thrillers och så vidare. om du vill kan du kolla in min goodreads-profil där jag lagt till alla böcker jag läste under 2016 ;) https://www.goodreads.com/idaeriksson
Ida

2017-01-04 | 11:13:49
BLOG: http://superninja.blogg.se/
Jenniey Love

Härligt att du blivit mer självsäker<3 Jag är ganska säker på att du kommer växa ännu mer i år. Kramiz<3

2017-01-04 | 13:29:42
BLOG: http://prinsessanjenniey.blogg.se/
Theresia

Låter som bra mål! Roligt inlägg!! :D

2017-01-04 | 15:47:39
BLOG: http://nouw.com/theresiasandahl
Celine

Lycka till med målen!

Svar: Tack så mycket Celine! :)
Ida

2017-01-19 | 17:08:13
BLOG: http://celinelf.blogg.se
Patricia Nordh

nu har jag också skaffat goodreads! haha, du frestade mig!

Svar: åh vad kul, hahah!
Ida

2017-02-04 | 13:29:15
BLOG: http://superninja.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.