Vacker grafisk design från livet

~
Jag är en inbiten designnörd och kommenterar alltid vacker design när jag stöter på det. Restaurangskyltar, broschyrer eller sminkförpackningar är exempel. Nu har jag startat en pinterest board där jag fotar av allt sådant och samlar det på samma ställe så att jag kan hämta inspiration från det till framtida projekt. 
 




Har ni sett de nya trisslotterna? Eller de börjar kanske bli gamla nu, jag vet inte om de redan hunnit byta tillbaka till standard-designen. Hur som helst, tyckte det här neonversionen var fin. Tror jag föll för färgkombinationerna. Har också hittat ett rosévin med fin förpackning, här är det definitivt typografin som tilltalar. 

 
Tror det är Circle K som har dessa kaffemuggar? ÄLSKAR färgerna och illustrationerna. Gillar hur simpel texten är. Magasinet till höger hittade jag på en hårsalong. Den här grisrosa färgen är min favorit, tycker också mycket om hur de lagt ordet ROOTS mitt på den där kanten. Fint. 
 
Om du också gillar grafisk design och vill se mer sådant här kan du följa min board, det dyker nämligen upp sådant här där lite då och då. 







Kommentarer
Ronja Therese

Alltså JA, de där kaffemuggarna, love them!! Haha, får nog ta och följa din board minsann! (från en designnörd till en annan ;) )

2017-09-18 | 13:05:06
BLOG: http://rtp.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.