Lista: Just nu

~
Hej allesammans! Bara jag som uppskattar när bloggare gör sådana här listor-inlägg? Tycker av oklar anledning att det är så underhållande att läsa. Skrev ihop den här själv MEN! måste göra en DISCLAIMER! och klargöra att en liknande lista förmodligen redan finns, idén är liksom inte särskilt originell. 
 
 
NU KÖR VI! Just nu..
 
Äter jag: Mycket yoghurt med färska bär som går att hitta helt gratis i skogen eller trädgården. 

Tittar jag på: Serier! Massor! Jag bara flyger genom säsong efter säsong. Just nu är det Crossing Lines som gäller, någon som sett den?

Lyssnar jag på: Same Lover av Little Comets, fyFAN vad den är grym. När det kommer till poddar lyssnar jag konstant på stuff you should know, mkt bra podd det. 
 
Har jag på mig: Högmidjade jeans, klarar inte av byxor som inte täcker min navel. Matchar den alltsom oftast med en brett skärp och en t-shirt att stoppa in i jeansen.
 
 
Är jag rädd för: Att jag inte kommer att trivas med mitt liv. Mitt nya jobb, huset jag bor i, människorna i den här byn. Jag är rädd för att tröttna för vad fan jag ska ta mig till då?

Ser jag fram emot: Att slippa plugga. Det känns konstigt men rätt ändå. När jag tänker på alla vänner som går direkt från gymnasiet till högskola känner jag såhär: blrgghhh. 

Uppskattar jag: Närheten till skogen, det har jag saknat; möjligheten att kunna ta långa långa promenader varje dag.

Saknar jag: Alla kompisar! :´( Antingen lämnade de mig eller så lämnade jag dem. En del flyttade jag ifrån, någon drar sig nedåt i landet, en annan ända bort till USA. Vem ska jag nu leka med?

Köper jag: Allt jag vill ha. Som i att jag inte lägger band på mitt vill ha-begär. Som i att jag konstant unnar mig grejer.
 
Läser jag: Mest svenskt. Just just nu läser jag Mannen under trappan av Marie Hermansson. Lagom skum och creepy är den. 
 
 
Borde jag: Beställa klipptid. Har inte tagit mig för. Är så konstigt trött på mitt hår ena dagen och nöjd nästa. Vad göra?

Pratar jag ofta om: Sådant jag nyss lärt mig. Jag tar nämligen del av många dokumentärer. Jag har nyligen lärt mig en massa om bermuda-triangeln, ghost fishing, mandela-effekten och vad McCarthyism är för något. 
 







Kommentarer
Jessica

Jag känner igen mig så mycket i alla tankar man har såhär när man tagit studenten. Det är så skönt att inte behöva plugga direkt, för det känns ju lite som vi gjort det tillräckligt. Samtidigt är det så stora förändringar, vilket även hos mig skapar en rädsla. Måste säga att det här var en väldigt rolig lista att läsa!

Svar: Ja det är många tankar just nu, men det finns ju så mycket tid att tänka å andra sidan! Kul att du gillade listan! :)
Ida

2017-09-07 | 10:48:35
BLOG: http://jessical.blo.gg

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.