En ledig onsdag

~
När jag jobbar fem dagar i veckan tenderar dem där jag har ledigt att bli slappar-dagar där jag gör noll produktiva saker, vilket enligt mig är hundra procent acceptabelt men också lite synd. Det finns ju så mycket jag vill göra. I onsdags när jag var ledig bestämde jag mig för att det inte skulle bli en sådan dag. Såhär såg den ut.
 
 
Klockan åtta(!) steg jag upp, gick ut i skogen och plockade blåbär som skulle ätas till frukosten. Lyssnade på Johannes Anyrurus sommarprat under skogspromenaden. Det hade regnat hela natten. Jag ångrade valet av sneakers istället för stövlar, mina sockar gick att vrida ur när jag kom hem. 
 
 
Innan jag gick in i huset stannade jag förbi vårt pyttelilla jordgubbsland på gården och lyckades samla ihop ett par som fick göra blåbären sällskap på yoghurten. Den här lyxfrullen avnjöts framför serien Limitless (som är jättebra, tips tips). Mina brännsår på handleden kommer från panini-grillen på jobbet. Två gånger har jag lyckats göra samma misstag. Smidigt. 
 
 
Sedan fick jag för mig att jag ville springa. Jag drog på mig löparskorna och sprang en kort runda. Efter det tog jag bilen till vår stuga för att doppa fötterna i vattnet och bara ta det lugnt. Jag mår så bra där, alla minnen därifrån är liksom förknippade med ändlösa och bekymmerlösa sommrar som barn. Det var förresten iskallt i vattnet. 
 
 
Det var min tur att laga middag. Den blev en lasagne från min veganska kokbok. Det är himmelskt god med zucchini och soltorkade tomater och spenat hmm. 
 
Och sedan var den dagen slut!







Kommentarer
NORRSKEN EMMA

blåbär som är så gott!!

2017-08-07 | 13:25:10
BLOG: http://nouw.com/lillemmish
Josefine

Haha jag gör exakt likadant när jag jobbat flera dagar i rad. Men som du säger, det är helt acceptabelt att bara göra inget då man väl blir ledig sen ;)

2017-08-07 | 15:41:01
BLOG: http://jlandgrens.se
Emelie

Limitless!!!!!! finns inget bättre. Oförlåtet att den lades ner, var höjdpunkten varje tv-vecka.

Svar: hahah åh vad kul att du också sett det! perfekt blandning av brott och psykologi och humor <3 varför är det en trend att bra serier läggs ner??!
Ida

2017-08-12 | 20:54:22
BLOG: http://www.thoughtsbyem.com

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.