April för ett år sedan

~
Nu var det inte alltför länge sedan jag skrev inlägget för mars men jag tänker att jag ska försöka publicera dessa i mitten av månaden. Här är alltså vad som hände mig i april förra året. 
 


Idag för ett år sedan kunde jag sitta ute på altanen i bara ben medan snön fortfarande låg kvar på marken, det var med andra ord betydligt varmare än det är nu. Jag hade just börjat läsa Boktjuven som sedan kom att bli en av mina favoritböcker. Tydligen åts det pannkakor med lingon, kommer ihåg att det var överraskande jättegott. Hittade även en screenshot på mina senaste google-sökningar den här dagen. Där fanns sökningarna "can dogs eat vegan diet", "manhole covers exploding" och "ted cruz stimulate genitals". Jag är övertygad om att jag hade rimliga anledningar till att googla det då, kommer bara inte ihåg dem såhär ett år senare. 
 
 


Den sjätte april var vädret tråkigt. Jag bloggade om den här dagen och skrev såhär: "Det hade regnat under natten, det var fuktigt och kallt i luften och snö låg fortfarande kvar. Himlen var sådär grådassig som jag hatar. Trots allt detta blir sådana här dagar alltid bra på bild, lite sådär mystiskt..." Hade också färsk basilika hemma vilket typ aldrig händer. Bor man ensam är det nämligen svårt att äta upp allt innan den dör. 

 
 
Två dagar senare började det bli vår. Jag var överlycklig över att kunna ha sneakers och öppen jacka. Kommer ihåg nu att jag älskade den där halsduken, borde leta fram den igen. Den här dagen gick jag och mina vänner för att fira vårvädret med frozen yoghurt, jordgubbarna gjorde mig på ännu bättre humör.
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.