DIY Rund Väggspegel

~
När jag var på IKEA senast köpte jag den här sminkspegeln på fot som alla har, ni vet. Senare samma dag när jag skulle bygga ihop spegeln insåg jag att en mutter var för liten vilket resulterade i att allt blev helt vingligt.
 
När jag ringde kundtjänst skickade de bara en ny spegel (som för övrigt fungerade som den skulle), men då hade jag ju fortfarande kvar den här andra spegeln - så jag bestämde mig för att göra något med den!
 
 
Med hjälp av ett skärp jag inte använde längre gjorde jag den till en väggspegel istället. Egentligen är processen väldigt simpel, men jag tänkte gå igenom den ändå ifall det är någon som är intresserad av att göra något liknande. 
 
 
Bältet jag använde hade en skrikig pastellig, lila färg så jag gav den en makeover med akrylfärg i koppar. Det fungerade utmärkt, den plastiga läderytan på skärpet gjorde att färgen fastnade utan problem. 
 
 
Jag monterade isär spegeln igen genom att ta bort hela foten men lämnade kvar de där skruvarna på sidan så att jag kunde fästa skärpet i dem. Jag bestämde mig för att ha med spännet på bältet lite på sidan som en extra detalj. Jag placerade alltså ut hur jag ville ha skärpet i förhållande till spegeln och klippte isär det längst ner. 
 
 
Därefter gjorde jag hål i bältet där skruvarna skulle sitta med hjälp av en sprättare och sedan en sax. Vilket vasst föremål som helst fungerar om man har lite tålamod. Därefter tog jag bort skruvarna från spegeln, satte dem genom hålen jag just gjort och skruvade sedan tillbaka dem. Se till att skärpet ligger rätt och att inget är tvistat. 
 
 
Sedan är det klart!
 
Jag hängde upp min på väggen ovanför sängen i en aning awkward höjd, men den är ju mest för dekor så det gör inte så mycket. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Vad tycker ni, visst blev det fint? 
 
 







Kommentarer
Johanna

fint det blev!

2016-09-02 | 21:02:52
BLOG: http://www.jojosmind.blogg.se
Daniella 🌙

Jättefint ju!

2016-09-03 | 16:10:37
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.