Skoluppgift - Djurfoton

~
HERREMINGUUUUD vad jag kämpade med den här uppgiften. Den låter simpel - vi skulle fota djur. Borde inte vara så svårt, huh? Om jag var hemma hade jag nog snabbt kunnat hitta en modell, men i Skellefteå där jag typ inte känner någon? Nope. Jag till och med begav mig ut i skogen i jakt på en fågel eller något, men jag såg inga, jag hörde dem bara och de lät som om de skrattade åt mig där jag trampade fram mellan rötter och snöslask. 
 
Till slut fick jag fota min hyresvärds hund, THANK GOD! Och hon var jättefin och jättesnäll och det ordnade sig. Så, slut på storytime. Här kommer bilderna på Aja, före och efter redigering eftersom jag alltid tycker att det är intressant att se. 
 
 
Här har vi den första bilden på Aja, det översta fotot är uppenbarligen den redigerade. Jag gjorde fotot lite varmare i färgen och lade till en massa skärpa. Lite irriterad att hennes päls liksom fösvinner in i snön. Fun fact, snön försvann dagen efter jag fotade de här bilderna. Wow.
 
 
 
Och här har vi den andra bilden jag valde. Gjorde i princip samma sak. Fejkade också typ ett solljus från den högra, övre hörnet i bild, gillar hur det ser ut. Sedan klonade jag också bort lite gräs och sådant. 
 
Vill bara påminna alla här om att foto inte är varför jag valde att gå mediaprogrammet, den grafiska biten är min paradgren. Så var inte alltför hänsynslösa i er kritik ;) 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.