New in / Elf & NYX

~
Jag var till Umeå igår för en liten shopping-runda på IKEA och Avion. Jag hade också bestämt mig för att inte köpa smink. Det gick ju inte särskilt bra hehh.. Jag är inte dum, jag förstod att det aldrig skulle fungera. Inne på Lyko handlade jag ett par elf-produkter vilket är ett märke jag aldrig testat innan förutom någon ögonskuggsborste.
 
Sedan gick jag in på H&M och såg att de hade NYX där(!), OCH de hade alla nya NYX-produkter som deras Lingerie Liquid Lipsticks och Full Throttle-kollektion. Jag och Ebba var i himmelriket medan vi swatchade händerna fulla och kämpade med beslutsångesten.
 
 
En närmare titt på läppprodukterna som fick följa med hem. Ett jättefint matt läppstift från ELF i färgen Praline. Två av NYX Liquid Suede i färgerna Soft-Spoken och Sandstorm. Av deras Lingerie-läppstift fanns bara färgen Beauty Mark kvar, det är en supersnygg brun nyans. 
 
Jag är så nöjd med mina köp och försöker ignorera hur mycket pengar jag spenderade. Ska filma in en video idag med first impressions på dessa produkter, den kommer upp på bloggen någon gång i veckan. 
 







Kommentarer
Jessica

Jag var väldigt intresserad av smink för ett par år sedan, men har tappat mycket av det intresset... Men jag blev väldigt sugen på Nyx Liquid Suede! Vet du om NYX testar på djur? (håller tummarna för att de inte gör det :))

Svar: Vänta så ska jag se om jag får det här rätt.. Nyx testar inte sina produkter på djur. Däremot ägs nyx av loreal som INTE testar på djur i Europa men säljer sina produkter på den kinesiska marknaden där produkterna är testade på djur.

Så det är alltså en indirekt koppling mellan nyx och djurförsök. Hoppas du fattade och att det hjälpte, hahah :p
Ida

2016-05-29 | 14:40:59
BLOG: http://jessical.blo.gg/
Zaisha <3

Åh va mycket fint :)

2016-05-29 | 18:22:53
BLOG: http://zaisha.blogg.se/
Daniella 🌙

Nyx har väl fysiska butiker lite överallt? :) jag köper mina nyx-grejer inne i stan!

Svar: åhh jag har inte hittat dem någonstans förutom på internet?? Kanske bara är blind ;)
Ida

2016-05-29 | 18:29:23
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
ajlimullersandvik.blogg.se

Vad roligt, måste ut till Avion snart :-) var bor du? Kul hur som helst, och att du är så sminkintresserad :-D

Svar: Jag pluggar i Skellefteå och är inackorderad där :) Gissar att du bor i Umeå?
Ida

2016-05-30 | 05:58:08
BLOG: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.