Makeup Look // Orange Peel

~
När jag kom hem från skolan idag fick jag ett sådant där kreativitetsryck och satte igång med en sminka mig, ibland blir det bara så, hahahh! Så här blev det i alla fall, ser nästan ut som en solnedgång på mina ögonlock. Som alltid blev det mina kära, varma toner jag arbetade med.



Som ögonskugga använde jag endast två stycken faktiskt. Den orange/gula på inre delen av ögonlocket och på nedre fransraden kommer från Make Up Store och heter "Orange Peel". Den rosa/röda ögonskuggan i ytterkanten kommer från NYX Primal Colors-kollektion och heter "Hot Red". 

 
Sedan gjorde jag en liten vinge med The Balm Schwing Liquid Eyeliner. Fransarna är Ardell Wispies, det är första gången jag testar dem, visst är de fina?! På läpparna har jag en blandning mellan #48 från Rimmel och "Choco Dream" från Maybelline. 
 
 







Kommentarer
Daniella 🌙

vad fint!! demi wispies är mina favvos :3

Svar: Tack! Ja, visst är de underbara? :)) var köper du dina? Tycker de är svåra att få tag på.
Ida

2016-05-12 | 19:48:30
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Elisa Lagerstedt

Jättesnyggt!! :)

Svar: Tack :))))))))))))))))
Ida

2016-05-13 | 19:00:34
BLOG: http://photoeclectic.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.