Hidden music gems

~
Häromkvällen när jag hade svårt att sova bestämde jag mig för att ladda ner Soundcloud som app på mobilen. Förut har jag bara använt den här tjänsten för att hitta låtar till mina youtube-videos, men den här gången bestämde jag mig för att hitta musik att faktiskt lyssna på. Så jag tryckte runt lite, råkade komma in på kategorin Alternative Rock och HOLY COW vad jag är glad för det! 
 
Jag har hittat såå många mindre indie-artister med GRYMMA låtar. Förut har jag bara hängt på Spotify, men med Soundcloud är det mycket enklare att hitta de där mindre gömda juvelerna (kan man säga så? hidden gems..) Här är hur som helst tre av mina favvolåtar som bokstavligt talat, på riktigt, har gått på repeat de senaste dygnen.  
 


Första låten är den bästa, men det är också den som är gjord till en preview på Soundcloud..(WHY?) Sök upp den på Spotify för att höra hela låten! 
 
Jag får då ändå säga att vissa sömnlösa nätter kan bli givande i slutändan. Om du vill lyssna på fler låtar kan du kolla in min spellista här. 







Kommentarer
Daniella 🌙

man ser bara en av de tre låtarna! de andra är bara gråa och står "soundcloud" på.

Svar: Då är det för att de inte har laddat klart än, låtarna visas så småningom :)
Ida

2016-05-01 | 19:38:48
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Amanda

Sååå bra musik! Tack för tipsen! Kul med lite ny och fräsch musik i spellistan :)

Svar: vad braaaa! Alltid kul med låttips :)
Ida

2016-05-01 | 20:35:02
BLOG: http://ahede.blogg.se
Mikaela

Första låten var verkligen grym!!!

Svar: Ja visst är den!? Har lyssnat sönder den nästan ;)
Ida

2016-05-02 | 11:19:39
BLOG: http://bympv.blogg.se/
maja

Bra tips, jag använder också bara spotify, men om det finns såhär bra musik på soundcloud kan jag tänka mig att överväga det! Verkligen bra musik!

Svar: Jaaa, hade ingen aning att en kunde hitta sådan här musik på soundcloud! (:
Ida

2016-05-02 | 19:11:21
BLOG: http://glasregnet.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.