Fotouppgift: Something In Between

~
Här är den sista uppgiften vi fick i mediakursen för det här läsåret. Tanken var att vi skulle fota genom någonting, alltså att ha något mellan modellen eller motivet och kameran. Jag valde att fota med rök efter lite häng på Pinterest. Min första avsikt var inte att eftersträva en magisk känsla på mina foton, men väljer man att använda sig av skogen och rökbomber är det nästan omöjligt att det inte drar åt det hållet. 
 
Kamera/objektiv | Canon EOS 500D/EF-S 18-55mm IS // Modell | Jasmine
 
När jag hade bestämt mig för att fota med rökbomber googlade jag runt lite för att hitta ett billigt anternativ. Till sist bestämde jag mig för partyhallen.se där det fanns rökpellets i tvåpack för 19:-. Jag beställde ett paket vita och ett paket röda. Leveransen var supersnabb, tror det tog två dagar från det att jag beställde till att de låg i brevlådan. Jag blev dock superbesviken när jag väl använde dem. De gav inte ifrån sig mycket rök alls och rykte i max en halv minut, det gällde att vara snabb. 
 
Här har vi före och efter redigering på den första bilden. Eftersom rökbomberna gav så pass lite rök blev jag tvungen att hämta mer rök från en annan bild vid samma fotograferingstillfälle. Förutom det fejkade jag ett kortare skärpedjup, ändrade färgerna och ljusade upp hennes ansikte. 
 
Här har vi före och efter på det andra fotot. Jag gillade röken på bilden jag valde men föredrog hennes ansiktsuttryck bättre på en annan bild, efter lite trixande hade jag kombinerat båda. Sedan lade jag åter igen till mer rök. Annars gjorde jag i princip samma ändringar som på den första bilden. 
 
 







Kommentarer
Emma

vad duktig du är på att redigera!! :) så fina bilder!

Svar: Taack! Blir så glad när någon säger så då foto inte riktigt är min grej :p
Ida

2016-05-29 | 16:29:04
BLOG: http://emmalottaa.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.