En dålig dag som blev desto bättre

~
Idag var en dålig dag, redan från början. Kläderna satt dåligt och sminket blev sämst så fem minuter innan jag var tvungen att lämna lägenheten bytte jag till en hoodie och tvättade ansiktet. På lektionerna kunde jag inte koncentrera mig utan stirrade in i väggen med musik i öronen. Mina tankar lät ungefär såhär: "Okej, nu ska jag skriva den här bokanalysen. Skriva. Ja. Skriv då. Vänta, vad skulle jag göra nu igen? ÅH, jag ska köpa tyg efter skolan så att jag kan sy en egen tygväska, måste bara hitta en tutorial på internet... NEJ, SKRIVA VAR DET! Jag måste googla på budskapet bakom den här novellen. ... Varför öppnade jag en ny flik nu igen?"
 
 
Efter skolan gick jag ut på stan för att köpa tyg och glass. Jag kände mig sjukt förtjänt av glass efter min dag. Det är få saker som gör mig på så bra humör som glass. När jag kom hem var det shorts-väder och jag kunde sitta på balkongen med min glass. Jag läste lite i min bok, somnade ett tag i solen, vaknade för att sedan dåsa bort igen. Och nu mår jag ganska bra. Jag tror jag ska sy en tygväska nu. Härligt. Såå, moral of the story? En dålig dag kan tvärvända och bli super. Have faith my child. 







Kommentarer
ISA

Så härligt att det vände hörrdu! tror glass och i mitt fall, choklad, kan lösa mycket :))

Svar: Åh ja, choklad hjälper också! 🙆🏼
Ida

2016-05-26 | 22:55:10
BLOG: http://isabyl.devote.se
Alicia

Haha, det är så jäääkla skönt att somna sådär efter skolan, brukar göra det varje dag!

Svar: Det är det bästa!! Brukar själv ha svårt att somna sådär mitt på dagen men igår gick det bra ;) 🙈
Ida

2016-05-27 | 07:36:26
BLOG: http://swimdeep.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.