A Drawing a Day | v. 19

~
Förra veckan bestämde jag mig för att göra en liten teckning varje dag, mycket för att tvinga mig själv att vara mer kreativ och börja rita oftare, det har nämligen varit lite dåligt av det nyligen. Jag gillade att låta det bli en del av mina dagliga rutin, att sätta mig ner, koppla bort och rita - även om det var någonting väldigt snabbt och simpelt. Jag gillade det så mycket att jag kanske till och med fortsätter med det den här veckan.
 
Här kommer varje teckning och en liten bakground story till varför jag valde att rita det jag ritade. 
 
 
MÅNDAG / Plants are friends, även om de inte är så bra vänner med mig (har du följt mig här på bloggen ett tag vet du att jag endast kan hantera plastblommor och eventuellt en kaktus eller två). Trots detta älskar jag växter, särskilt kaktusar och suckulenter och därför fick de bli motiv för måndagens lilla sketch. 
 


TISDAG / Jag önskar att jag kunde säga att den var vyn från mitt fönster som inspirerade mig, det var det inte tyvärr, här är landskapet platt som en pannkaka. Det var nog mer Bob Ross och hans målningar som var inspirationen till den här bilden. (Om ni inte sett Bob Ross-klippen på youtube, gör det NU!) OCH månen är hemsk, vad hände där? 

 
ONSDAG / Det här var nog den teckningen jag lade ner mest tid på. Jag lyssnade nämligen på en av mina favoritlåtar: 21st Century Heartbeat med Luke Sital-Singh och ritade en bild utifrån hur jag tolkar budskapet i den låten. Det här är nog min favoritteckning från veckan. 
 


TORSDAG / Här finns det ju som ingen särskild anledning till varför jag valde att rita en mops förutom det självklara - det är en mops, hallå?! Den här mopsen har antingen fått en idé eller så råkar det sväva en lysande glödlampa ovanför honom, det får man avgöra själv. 

 
FREDAG / Åh en fjäder, gulligt. Jag har sett en massa fina teckningar på tumblr av fjädrar fyllda av mönster så jag ville också göra en. JAG VILLE OCKSÅ VARA TUMBLR. Men jag tröttnade efter en stund och den blev egentligen bara halvklar, men jag kallar den färdig ändå. Fulländad med ett klyschigt citat. Underbart. 
 
 
LÖRDAG / Man kan ju tro att lördagen var en dålig dag, det var den inte. Det var en jättebra dag med picknick inomhus och eurovision-mys. Min teckning talar för anledningen till varför det blev picknick inomhus - vädret. Mulet hela dagen och regn mot kvällen. Buu. Och igen, kan vi prata om den gräsliga månen? Varför kan jag inte rita månar?!
 
 
SÖNDAG / Jag läste ut The Martian för ett tag sedan. Det är en sådan där bok som får en att börja tänka på rymden och hur stor den är och hur små och obetydliga vi människor är och åhnej vad är meningen med livet? Det är också en sådan där bok som hänger med länge i tankarna efter att man har läst ut den, därav den här teckningen. Tur att jag valde att inte inkludera någon måne. 
 
Det var alla mina små sketcher/teckningar/smärre mästerverk från veckan. Själv tycker jag att det är superkul med sådana här typer av inlägg, vad tycker ni? Ska jag fortsätta med det här? 







Kommentarer
Lili

Jättekul, fortsätt! Mina favoriter är 2 och 3 trots den där månen. ;) Den sista tror jag skulle passa som tryck på en t-shirt eller tygkasse! Och mopsen ser ut som att den fått en idé för något bus den ska hitta på, så att den samtidigt skäms lite för man får ju egentligen inte göra så...

Svar: Vad kul att du tyckte om det! Och jaa, skulle kunna se den sista som ett tryck ;) Tack!
Ida

2016-05-17 | 11:40:39
BLOG: http://zilverka.blogg.se/
Johan

Du tecknar bra.

Svar: Tack! :)
Ida

2016-05-17 | 20:04:35
BLOG: http://finest.se/soulful
matilda ♥

Åhh sjukt kul inlägg! så himla kul att inspireras av dina teckningar (:

Svar: åhh tack så mycket Matilda, jag blir såå glad! <3
Ida

2016-05-17 | 22:37:47
BLOG: http://nouw.com/matildardn

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.