Vecka 11 / Mål & utmaningar

~
Så, hade tänkt att sätta mål för mig själv varje vecka istället för varje månad, annars glömmer jag helt bort dem. Lägger förmodligen inte ut dem på bloggen varje vecka, men idag tänkte jag dela med mig av dem! 
 
 
En 'hand-lettering' per dag
Jag hittade den här videonLindseyrem's kanal där hon har gjort någon typ av handskriven typografi varje dag 70 dagar i sträck. Jag blev sjukt inspirerad av hennes video och bestämde mig för att börja med en vecka, sedan får vi ser om det blir mer. Det är ett bra sätt att både träna på sin handstil och tvingas vara kreativ varje dag. 
 
Äta vegetariskt varje dag
Egentligen är det här inte ett problem över huvud taget för mig. Jag äter mest vegetariskt ändå. Det är när jag kommer hem och äter med hela familjen som det kan bli kött. Jag hade nyss en tal i skolan där jag pratade om att vi människor borde äta mindre kött för vår egen hälsa, för miljön, för att mätta fler munnar och för djurens skull och därför vill jag ju också leva efter det själv. Det fungerar också bra då det alltid finns vegetariska alternativ till lunch i skolan.
 
Skärmförbud en timma innan läggdags
Vi vet nog alla att ljuset från alla skärmar inte är bra för oss i den mån vi använder dem. Jag har länge viljat köra på 'åtta-till-åtta'-regeln' där man undviker alla typer av skärmar från 20.00 på kvällen till 8.00 på morgonen. Men det kommer inte fungera för mig just nu, det vet jag redan. Så jag tänker att jag börjar med att hålla mig borta från skärmar en timma innan jag ska sova i stället. Bättre att spendera den tiden med en bok eller mitt 'hand-lettering'-projekt i stället.
 
Börja och avsluta saker
Titeln låter konstig, men jag har en massa saker som ligger och väntar på att jag ska påbörja dem. Både skolprojekt och saker till bloggen. Jag har också en massa andra saker som väntar på att avslutas - även dessa till både skolan och bloggen. Så i veckan måste jag fokusera på att sluta prokrastinera och göra klart en massa projekt. 
 
Har du något mål för veckan?
 
 







Kommentarer
Lina

Vilka bra mål, lycka till med dem! :D

2016-03-14 | 19:16:56
BLOG: http://nouw.com/daysbylina
ISA

Sånt här är sååå roligt att ta del av! vill gärna läsa dina mål kommande veckor också, blir galet peppad! fast mina mål var visst lite ytligare än dina ;) haha

Svar: Vad bra att mina mål kan peppa andra! Jag lägger som mest upp dem för min egen skull egentligen. Men jag kan lägga upp fler veckor i framtiden också! :) Tycker dina mål var superbra, man får vara ytlig också ;)
Ida

2016-03-14 | 20:24:05
BLOG: http://isabyl.devote.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.