Skolprojekt - Modellfotografering

~
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av ännu ett skolprojekt som vi fick i mediakursen. Den här är gjorde vi för ganska länge sedan, innan jul om jag inte misstar mig. Uppgiften var i alla fall att ta modellfoton, vilket inte alls är min grej. Det skulle vara två med vit bakgrund, två med grå och två mörka. De vita som jag tog blev inte bra så jag tog inte med dem här.

- Den här sista är min favorit, ser ni hennes blick?! 
 
Annars var de inte fler riktlinjer än så. Jag visste att jag ville använda någon typ av anisktsfärg, så det fick bli tårar i regnbågens färger. Vi viftade med en reflexskärm för att få till vinden i hennes hår, det gäller att ta vad man haver och allt sådant. Tack till Alice som ville vara min modell och gick med på att jag målade på hennes ansikte - trots att hon fick åka buss hem med målat ansikte eftersom färgen inte gick bort, hahhah! 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.