Om min kärlek för kaffe

~
 
Jag älskar kaffe. Jag dricker kaffe varje dag. Inte överdrivet mycket, men ett par koppar. För att det är gott. För att jag älskar kaffe. Det här inlägget handlar om kaffe, det här är min hyllning till kaffe. Vissa kanske inte förstår varför jag ägnar ett helt inlägg till kaffe, men det här är min blogg hörru, jag skriver om vad jag vill hörru.
 
Jag har inte alltid älskat kaffe. Jag brukade hata kaffe. Sedan börjare jag praktisera på en mediabyrå där de helt seriöst hade kaffepaus en gång i halvtimmen. Och jag ville ju inte verka barnslig, så jag drack upp det beska maskinkaffet, log och vinkade. Tills en dag då det inte var så fruktansvärt vidrigt längre. Och då blev kokkaffet hemma till och med gott. 
 
För mig handlar inte kaffe om att ta sig genom dagen. Jag tror att jag är typ en supermänniska som koffein inte har någon påverkan på, över huvud taget. För mig handlar kaffe om en kopp varm magi efter en lång dag. (Eller mitt i en lång dag).
 

» bra saker med kaffe:

. går att få tag på överallt

. bra ursäkt att få äta något sött till kaffet

. finns många varianter, även koffeinfritt if that's what floats your boat

. vuxenpoäng, woohoh

 

» bra tillfällen att dricka kaffe:

. en tidig, kylig morgon

. på balkongen en sommarkväll

. ute i skogen under en skotertur

. på ett mysigt cafe efter en lång shoppingdag

 

Jag har som grundregel att om du inte dricker kaffe, då får du inte umgås med mig. (jk, nästan ingen av mina vänner dricker kaffe)







Kommentarer
Amanda

Fick också lära mig dricka kaffe på en praktikplats, haha. Blev helt enkelt serverad kaffe till frukosten varje dag så det var bara att sörpla i sig. Är dock fortfarande inget superfan av det. Dricker till fika ibland men tycker ändå te är godare :)

Svar: Hahah vad roligt att det var likadant för dig ;)
Ida

2016-03-31 | 15:24:09
BLOG: http://momentswithme.blogg.se
ISA

detta var ett inlägg helt i min smak! kaffe ÄR livets dryck <3

Svar: Vad bra, hahah! Det är ju det! :)
Ida

2016-04-01 | 20:06:36
BLOG: http://isabyl.devote.se
Lili

Härligt inlägg! Kan inte annat än hålla med, kaffe är något av det bästa som finns. Det handlar inte om att ta sig igenom dagen (förutom om jag är extremt trött, fast det har ändå nästan aldrig någon uppiggande effekt då heller) utan om att det är gott, mysigt och trevligt. Socialt. Värmande och stärkande i vinterkyla. Går så himla bra ihop med kakor också, eller med en bra bok! Framför allt med bildredigering. <3

Svar: Åh så härligt att du håller med! Och JA, famför bildredigering speciellt ;P
Ida

2016-04-02 | 18:58:23
BLOG: http://zilverka.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.