Min dagliga sminkrutin (just nu)

~
Det är svårt för mig att visa och skriva om sminkprodukterna jag använder på en daglig basis eftersom jag byter rutin ungefär varje gång jag sminkar mig. Men jag tänker att jag kan visa hur den ser ut just nu, idag vill säga. 

 
Först ut har vi bas-sminket. Här använder jag min favvofoundation från Loréal i en lite för mörk och lite för gul nyans (förhoppningsvis är jag snart brun nog för att den ska passa mig ._. ). Concealern är Maybelline Fit Me och det har seriöst varit min go-to concealer för de senaste fyra åren eller nåt sånt. Löspuder från Lumene som jag tycker är skitsvårt att få händerna på, den är alltid slutsåld i butik(?). Jag avslutar med en setting spray från Elf som kanske inte får sminket att sitta längre, men gör att det smälter in fint i huden. 
 
 
 
För kinder blir det bronzern från den här Elf-paletten, med den försöker jag gömma det faktum att min foundation är för mörk. Vill också passa på att tillägga att rouget i den här paletten är skitdåligt. Istället använder jag NYX 'Dusty Rose' och highlightern är - som alltid - Mary-Lou Manizer från The Balm. 
 
 
 
För ögonbryn använder jag borsten från Anastasia Brow Wiz (själva produkten är slut) tillsammans med deras Brow Powder och en färgad bryngel från Loréal. För ögonen brukar jag dag till dag bara ha lite mascara. 
 
 
 
Läppar är väl det jag verkligen byter ut från dag till dag, dessa är tre av mina favoriter just nu. En läppstift från Make Up Store i färgen 'Bittersweet' för en naturlig your lips but better look. Jag gillar också Elfs matta läppstift i 'Praline' och NYX liquid suede i färgen 'Sandstorm' <-- älskar den här, håller heeeeela dagen! 







Kommentarer
Agnes

Vad tycker du om elf-produkterna? Är du nöjd med dem du har? Är lite sugen på att testa lite därifrån. :)

Svar: Jag är jättenöjd med det mesta jag har testat. Vissa saker är dock inte super, det är lite hit and miss med elf skulle jag säga. Men jag tycker att det är värt att testa pga det låga priset! Kan tipsa om deras 'baked blushes', har inte testat dem själv men hört att det ska vara suveräna som highlighters :)
Ida

2016-06-15 | 21:52:50
BLOG: http://agnesbjurek.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.