Recension: Aztec Secret Indian Healing Clay

~
Det var vid årsskiftet som jag bestämde mig för att satsa på min hud - jag tog reda på vilken hudtyp jag har, vilka produkter som passar mig och lade ner både mer tid och pengar på bra huvårdsprodukter. Efter lite research på youtube såg jag många som använde och svor vid den här ansiktismasken - Aztec Secret Indian Healing Clay. Nu har jag testat den i ett par månader och här kommer vad jag tycker om den.
 
 
 
Om produkten
 
Det här är en ansiktismask i pulverform som du ska blanda med vatten eller äppelcidervinäger och sedan applicera på ansiktet. Den ska rengöra på djupet och bokstavligt talat få ditt ansikte att pulsera när den rengör porerna. Pulvret är 100% naturligt och innehåller varken tillsatser eller animaliska produkter. Man ska kunna använda den för fotbad också men jag har endast testat den som ansiktsmask. 
 
 
Min erfarenhet
 
När jag hade lagt på masken började det först strama lite i huden och det ökade i intensitet i takt med att masken torkade. Jag trodde att jag skulle få känna mitt ansikte pulsera som förpackningen påstår, men riktigt så kraftig var den faktiskt inte. Jag tyckte bara att det var en aning obehaglig/kliande känsla som mest, men absolut inget som var jobbigt att hantera och då får ni också ha i åtanke att jag har väldigt känslig hy. När jag tvättade bort masken efter sisidär 20 minuter var mitt ansikte jätterött, om jag inte tidigare hade vetat att det ofta händer med den här masken hade jag nog blivit lite rädd tbh. Efter ett par gånger insåg jag att med min känsliga hy borde den sitta på i max 10 minuter. Masken använder jag en gång i veckan, ibland mer sällan än så. Lite pulver räcker en lång väg, att innhållet i burken räcker till 10-15 gånger tycker jag inte stämmer alls, jag kommer att få ut många fler ansiktsmasker än så. 
 
 
Vad jag tycker
 
Jag kan inget annat än att hålla med hypen kring den här masken, den gör verkligen skillnad! När jag jämför min hy före jag använder den och en halvtimme efter att jag tvättat bort masken ser jag klart och tydligt att porerna är renare. Över tid tycker jag att jag får betydligt mindre finnar och de jag får försvinner snabbare. Den är också sjukt prisvärd, jag betalade 149kr för 454g som förmodligen kommer att räcka mig i över ett år. Det är dock en extremt uttorkande mask och badar jag inte mitt ansikte i en tjock återfuktningskräm efter användning blir min hy knustorr. Den luktar som en vanlig lermask, det vill säga inte sådär jättebra, men det stör mig inte alls. 
 
 
Betyg och slutsats
 
Den här produkten får 4 av 5 i betyg från mig. En kraftfull ansiktsmask som rengör på djupet och förbättrar hyn övertid. Ett litet minus för att den är så fruktansvärt uttorkande. 
 
Aztec Secret Indian Healing Clay köpte jag från CrayCray.se och jag betalade 149kr för 454 gram. Den verkar dock inte gå att beställa därifrån längre, den kanske bara är slut i lager? Den finns också på iHerb.com där den också är slut i lager men där går det i alla fall att bevaka produkten. 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.